به تازگی یکی از تک تیر اندازان خبره جهان بعد از کشتار در لیبی به نیروهای شورشی سوری پیوست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران ، یک تک تیر انداز که گفته می شود یکی از بهترین تک تیراندازان دنیا به حساب می آید به جمع شورشیان سوری پیوست.

وی علاوه بر ترور سربازان سوری، آموزش تک تیراندازی به شورشیان را نیز بر عهده دارد. به گزارش العاجل، "حسام ایرلندی" که به " سام" معروف شده است قبل از آمدن به سوریه در لیبی مستقر بوده و به نیروهای مقابل قذافی آموزش می داد. وی از جمله افرادی است که بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط انقلابیون لیبیایی، ارتباط مستقیم با سرویس جاسوسی انگلیس داشته و از راه شکار سربازان، درآمد بسیاری کسب کرده است.



 این اولین فردی نیست که از کشورهای دیگر برای مبارزه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه وارد این کشور شده است و تعداد دیگری از نیروهای لیبیایی طی هفته گذشته به شورشیان پیوسته اند.

اخبار رسیده از شهر حلب در شمال سوریه حاکی از آن است که در درگیری های اخیر نیروهای مسلح ارتش سوریه با جنگجویان تروریست که ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت و تعداد زیادی از تروریست ها نیز به دام نیروهای حکومت سوریه افتادند.

در این میان گفته می شود تعدادی از کشته شدگان تروریست، نیروهای وابسته به گروهک موسوم به "جند الله" (نیروهای وابسته به گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی) بوده اند.

در همین حال نیروهای حکومت «بشار أسد» رئیس جمهور سوریه، تعدادی از تروریست های گروهک ریگی را نیز به اسارت گرفتند. این افراد در اعترافات اولیه خود اعلام کرده اند که به درخواست سازمان اطلاعات و امنیت رژیم عربستان سعودی و مفتی های وهابی، برای جنگ علیه حکومت سوریه، راهی این کشور شده اند.

" شريف شحاده " نماينده مجلس سوريه نیز گفت: آنچه اكنون در سوريه روي مي دهد با توطئه غرب ، آمريكا و رژيم صهيونيستي صورت مي گيرد و تركيه اردوگاه هايي را براي آموزش نظامي مخالفان سوريه ايجاد كرده و سلاح در اختيار گروه هاي تروريستي قرار داداست و اين مساله نشان دهنده حضور و دخالت نيروهاي خارجي در سوريه است.

کشورهای عربی مانند اردن ، قطر و عربستان با دخالت در امور داخلی سوریه و با کمک های مالی به شورشیان به دنبال تسلیح این نیروها هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار