سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در راستای کمک های انسان دوستانه و همچنین استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد جوانان این سازمان اقدام به برپایی اردوهای جهادی در ماه مبارک رمضان کرد.

دکتر سیدمحمدحسین جوادی معاون دانشجویی نوجوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: این کاروان ها با رویکرد اجتماع محور برای ارائه خدمات امدادی،‌ بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، زیست محیطی و ورزشی طراحی شده است.

جوادی از دیگر برنامه های این اردوهای جهادی را تأسیس کانون های روستایی ذکر کرد که از محورهای اصلی این طرح محسوب می شود که براساس نیاز سنجی و اولویت بندی برنامه ریزی در حال اجراست.

معاون دانشجویی و جوانان خاطر نشان کرد: جوانان پس از ورود به روستاها و مناطق آسیب پذیر ابتدا اقدام به اعتماد سازی و فرهنگ سازی می نمایند سپس با نوآوری و ابتکار عمل شروع به برگزاری دوره های آموزشی و ارائه خدمات می کنند.

جوادی تأسیس کتابخانه به همراه اقلام فرهنگی و همچنین مرمت مسجد و مدرسه روستا و پاکسازی اماکن عمومی را از جمله خدمات عمرانی، فرهنگی و زیست محیطی این اردوها عنوان کرد و افزود: با انتخاب آسیب پذیرترین مناطق و نیازسنجی مناسب، خدمات ارائه شده اثربخش تر است.

وی در پایان یادآور شد که ما امیدواریم با ارائه پیشنهادها و رهنمودهای ارزشمند اعضای جمعیت هلال احمر شاهد ارتقاء و پیشبرد رویکرد مذکور باشیم.

گفتنی است: این اردوهای جهادی در پایان ماه مبارک رمضان به اتمام می رسد.

لازم به یادآوری می باشد که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ابتدای تابستان با برپایی اردوهای نشاط و پویای برای سنین مختلف و نیز برگزاری اردوهای آموزشی برای پیشاهنگان تابستان پرباری را برای کودکان نوجوانان و جوانان رقم زده است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار