مردم سوريه با پيش‌نويس قطعنامه عربستان سعودي عليه سوريه که در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به تصويب رسيد مخالفت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني العالم، سوريها اين اقدام عربستان سعودي را مداخله آشکار در امور داخلي سوريه دانستند.
ناظران نيز هشدار دادند چنين قطعنامه‌هايي به افراد مسلح مشروعيت مي دهد تا قتل بيشتري مرتکب شوند و بحران را طولاني کنند.
آرامش بر خيابانها و ميدانهاي دمشق حاکم شده است و حرکت طبيعي نيز در اين شهر جريان  دارد. موج درگيريها که به برخي محله‌ها در قلب دمشق رسيده بود باعث کاهش حرکت طبيعي در دمشق شده بود.
آرامش کوتاه مدت دمشق را قطعنامه اخير در مجمع عمومي که با پيش نويس قطعنامه پيشنهادي عربستان موافقت کرده است بر هم زد. سوريها اين اقدام را مداخله خارجي ديگر در امور اين کشور مي دانند.
يک شهروند سوري گفت: پيش نويس قطعنامه پيشنهادي عربستان سعودي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، مداخله آشکار در امور داخلي و شخصي ملت سوريه است که مي تواند خودش مشکلاتش را حل کند.
يک شهروند ديگر گفت: اين قطعنامه براي ما ملت سوريه اهميتي ندارد زيرا ما به اين طرحها که از سوي برخي کشورهاي دست نشانده عرضه مي شود عادت داريم.
با وجود آن که قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل الزام آور نيست اما ناظران معتقدند اين قطعنامه به معناي دور زدن مشروعيت بين‌المللي و به خصوص طرح کوفي عنان فرستاده سازمان ملل متحد است اگرچه وي استعفا کرده است.
ناظران اين قطعنامه را در ادامه نشستها و ديدارهايي مي دانند که هدفش مداخله خارجي در سوريه است.
سليمان سليمان تحليلگر سياسي سوري گفت: حضور در کنفرانس موسوم به کنفرانس دوستان سوريه يا مراجعه به پيش نويس قطعنامه پيشنهادي فرانسه يا پيش نويس قطعنامه پيشنهادي بحرين و عربستان و قطر در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، خارج از مشروعيت بين المللي است و دور زدن طرح کوفي عنان است. طرح عنان در چارچوب حقوق بين الملل قرار دارد.
تحليلگران مي گويند پيش‌نويس قطعنامه عربستان به مخالفان مسلح براي ادامه عمليات مسلحانه در شماري از شهرهاي سوريه چراغ سبز نشان مي دهد .
به نظر مي رسد تحرکات سياسي برخي طرفهاي مشخص عليه دمشق در محافل بين المللي در عمل تأثيري ندارد زيرا مردم سوريه معتقدند در دفاع از سرزمين خود در مقابل افراد مسلح مورد حمايت خارجي اشتباه نخواهند کرد. از طرف ديگر در عرصه خارجي نيز سوريه به حمايت دوستان قوي مانند ايران و روسيه اطمينان دارد.
برچسب ها: قطعنامه ، سوریه ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار