پنج عادت بد که باعث خستگي مي شود را بشناسيم

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگارارن اراک ، ۵ عادت بد که توانسته باعث ایجاد حس خستگی شود:
‎۱- اعتیاد به قهوه و نوشابه های گازدار

‎همانطور که کافئین موجود در ترکیب یک فنجان قهوه و یا یک قوطی نوشابه گازدار ممکن است احساس خوشایندی را که به دنبالش هستیم به ما هدیه کند، مصرف بیش از اندازه آن نیز باعث ترشح زیاد آدرنالین و فشار بر روی غدد فوق کلیوی شده و احساس خستگی و بی قراری را به همراه دارد.

‎۲- خمیده راه رفتن

‎ایستادن و راه رفتن در حالت خمیده علت اصلی بسیاری از مشکلات سلامتی و خستگی است. قرار گرفتن و راه رفتن در این حالت باعث کاهش تحرک در مفاصل و عضلات شده و بدن ما را از انرژی تخلیه می کند.

‎۳- تنفس سطحی

‎نفس کشیدن سطحی و کم عمق باعث می شود میزان اکسیژن وارد شده به مغز و بدن ما کاهش یابد و احساس خستگی و فرسودگی کنیم. اگر تمام روز با کامپیوتر کار می کنید به تنفس خود دقت کنید.

‎۴- استفاده از غذاهای فراوری شده

هرچند طبخ غذاهای خانگی زمان بر و وقت گیر است ولی در عین حال میزان انرژی دریافتی از این غذاها بیش از چیزیست که تصور می کنیم. در همین رابطه «بدترین مواد غذایی که می توانید بخورید» را از دست ندهید.

‎۵- اصرار ورزیدن بر خشم و ناراحتی

‎ممکن است ما همیشه بر رفتارهای جسمی خود کنترل و تسلط داشته و مطمئن باشیم که عادتهای بد جسمی و تغذیه نامناسب در خستگی ما بی تأثیر است. اما ماندن در حالت عصبانیت و رها نشدن از استرس نیز یکی از عواملی است که می تواند باعث ایجاد تنش، خستگی و کاهش انرژی روزانه ما شود./س

برچسب ها: عادت ، بد ، خستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.