رصدخانه البرز که شب گذشته در استان البرز افتتاح شد یکی 5 رصد خانه بزرگ موجود در کشور است.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی ایران دربرنامه افتتاحیه رصد خانه البرز در روز شنبه 14 مرداد گفت: این رصدخانه اولین رصد خانه مجهز و بزرگ در استان البرز محسوب می شود که در گروه 5 رصدخانه بزرگ کشور جای گرفته است.
وی افزود: با استفاده از این رصد خانه و تلسکوپ پیشرفته موجود در آن می توانیم عمق فضا، پیشرفته موجود در آن می توانیم عمق فضا، کهکشان راه شیری و اجرام فضایی را رصد کرده و به قدرت بی انتهای خداوند تفکر کنیم.
 
فاضلی عنوان کرد: در حال حاضر سازمان فضایی در ایران جایگاه خوبی دارد و به صورت مستقیم تمامی فعالیت های خود را زیر نظر ریاست جمهوری انجام می دهد.
 
** رصد خانه البرز قصد همکاری با سازمان فضايی اقیانوسیه را دارد
 
وی تاکید کرد: به زودی سازمان فضایی در پروژه پژوهشکده فضایی، گروه های پژوهشی علوم و اکتشافات فضایي نیز با استفاده از کارشناسان حضور خواهد یافت.
 
فاضلی یاد آور شد: سازمان فضایی ایران قصد دارد رصد خانه هایی را در شهر های مختلف به منظور توسعه و گسترش علم و نجوم و هوا فضا احداث  کند.
وی تصریح کرد: رصد خانه البرز که افتتاح شده است به دلیل تجهیزات خوبی که در آن بکار رفته قصد همکاری با سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه را دارد.
 
فاضلی خاطر نشان کرد: ایرانیان در علم نجوم و ستاره شناسی قدمتی دیرینه درجهان را دارند و رصد خانه مراغه چین و بزرگترین رصد خانه در جهان به شمار می آید./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
چرا آدرس نمیدید؟
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۳:۱۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
خیلی جالبه و البته جای ،تاسف و افسوس والبته تامل داره که همیشه در همه ی زمینه ها،مخصوصا علم جزء اولین ها و برترین ها بودیم.به بزرگان اختر شناسی و فیلسوفان گذشته خودمون و جایگاه گذشته خود نگاهی بیندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
میشه آدرس را بگید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
احمدبختیاری زاده
۰۷:۵۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
لطفا اگه میشه آدرس این رصدخانه روبگید؟
Kazakhstan
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
address plz
Iran (Islamic Republic of)
Angie
۱۵:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
خوب این رصد خونه ادرس دقیقش کجاست؟