امام جمعه شهرستان دماوند گفت: وحدت ملت ایران و نیز همراهی مسئولان در مقابل تحریم های اقتصادی با توجه به اراده آنان، تنها راه عبور از وضعیت کنونی است.

حجت الاسلام "محمد علاءالدینی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب در جمع پژوهشگران و مسئولان شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و این بیانات ارزشمند را راه گشای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور خواند.

وی با اشاره به بخشی از این فرمایشات در خصوص علم به عنوان سرمايه اي جوشان و تمام نشدني براي كشور، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز در مقطع و موقعیتی قرار گرفته که به واسطه جایگاه ارزشمند خود از هر سوی مورد تحریم و توطئه های دشمن است.

خطیب جمعه دماوند توسعه در بخش علم و فناوری را یکی از خطوط مقاومت ایران در برابر دشمن دانست و بیان داشت: شناخت صحیح مسئولیت ها و آشنایی با پتانسیل ها و ظرفیت ها می تواند کشور را به سوی افق های روشن و نوید بخش هدایت کند که رسیدن به این جایگاه هرگونه حریم و توطئه دشمن را ناکارآمد جلوه خواهد کرد.

علاءالدینی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن تضعیف و تخریب جایگاه ایران در تمامی جهان با افزایش تحریم و توطئه بوده است، تصریح کرد: آنچه دشمن در سر می پروراند پوچ و واهی است چراکه ایران موفقیت و توسعه خود را در تمامی عرصه ها به جهانیان نشان داده و امروز نیز با ترویج نقش اقتصاد مبتني بر دانش و علم در ارتقاي هويت ملي و استقلال كشور جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت می کند.

وی ادامه داد: ملت ايران مصمم است و آنچه امروز جزء مطالبات مردم است شناخت وظایف و اختیارات آنان می باشد تا همچون گذشته با همت و اراده ایی محکم تر به صحنه آمده و اقتدار ایران را به رخ دشمنان بکشد.

امام جمعه دماوند تحریم بر علیه ایران را بهترین فرصت برای دست یابی به موفقیت و پیشرفت دانست و افزود: آنچه امروز بسیار نیازمند توجه می باشد حفظ صحنه فکری و عملی در بین مردم است تا با ترویج جایگاه ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ جایگاه ولایت و رهبری در اندیشه ها و نیز با حضور همیشگی در صحنه در بخش عملی، بتوانیم با وجود تمامی بحران های اقتصادی، میدانی شوق آفرین ایجاد نمایم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری، يكي از راههاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز كنوني را، جدي گرفتن اقتصاد مقاومتي عنوان و تصریح کرد: حضرت آيت الله خامنه اي يكي از بهترين مظاهر و مؤثرترين مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي را شركتهاي دانش بنيان دانستند كه مي توانند اقتصاد مقاومتي را پايدارتر كنند.

خطیب جمعه دماوند افزود: با تقويت روحيه خودباوري، خوداتكايي و هويت ملي می توان مقاومت ایران را چندین برابر ساخت اگرچه امروز دشمن از بی توجهی های ملت ایران در مقابل تحریم ها می سوزد./س

 
برچسب ها: وحدت ، ایران ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.