یکسال گذشت ، هدیه ی رئیس جمهور به خبرنگاران هم داستانی یک‌ساله شد ، که پایان تلخش برای باشگاه خبرنگاران گران تمام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان :

دکتر احمدی نژاد مرداد‌ماه سال گذشته در مراسم روز خبرنگار وعده‌های شیرینی از هدیه نقدی گرفته تا ارائه وام مسکن به خبرنگاران داد.

باشگاه خبرنگاران یکسال را با خوشحالی این وعده سپری کرد، باشگاهی که روزگاری را با عنوان باشگاه خبرنگاران  با بزرگترین خبرگزاری فارسی زبان تصویری و مکتوب دنیا سپری کرده بود و هم اکنون برخی نیروهایش نیروهای جوانی بودند که  میانگین سنی آنها به 30 سال می‌رسید و برخی دیگر هنوز حتی به 28 سال هم پا نگذشته بودند و اکنون فقط و فقط بنا به عشق و علاقه‌ای که به این حرفه داشتند مشغول به کار و فعالیت بودند.

راه اندازی سایت سمان که به درخواست   حسینی ، وزیر ارشاد صورت گرفته بود ، برای باشگاه خبرنگاران پله ای ترقی محسوب می شد ، باشگاه خبرنگارانی که تا آن لحظه مثال شترمرغی بودند که نه به شتر می آمد و نه به مرغ.

باشگاهی که هیچ جا زیر بار بیمه ی اعضای آن نمی رفت( نه صدا و سیما و نه وزارت ارشاد ) اکنون فرصت داشت تا خودی نشان دهد و بگوید اینجا هم خبرنگار وجود دارد ، اینجا هم خبر می نویسند ، اینجا هم خدمت می کنند.

سایت سمان که آمد احساس کردیم حالا می توانیم نفس بکشیم ، حالا ما هم دیده می شویم ، عضو که شدیم بارها و بارها رد شدیم و اصلاح کردیم تا بالاخره بگویند تأییدید ، بماند از اینکه چقدر اذیت شدیم در این اصلاح کردنها ، بماند از اینکه بارها و بارها  با وجود بودن مرکز مستقل و داشتن مهر ، ردمان کردند و گفتند تجدید؟ گفتند باید از تهران تأییدیه بگیرید ، بماند از اینکه نه نگفتیم و بخاطر دیده شدنمان خم به ابرو نیاوردیم.

گذشت و گذشت تا بالاخره ندای  امید بخش وام مسکن هم به گوشمان رسید.

بالاخره بعد از ماهها انتظار ،مردادماه جاری ثبت نام برای وام مسکن خبرنگاران شروع شد ، شادی ای زیرپوستمان دوید ،  از اینکه بالاخره می توانستیم قدمی برای خانه دار شدن برداریم ، هرچند که میزانش کفاف خانه دار شدن را هم نمی داد اما دلمان را قرص می کرد.

رویای خانه دار شدن عجب رویای شیرینی بود  ، حداقلش این بود کابوس شبانه مان را فراری می داد  و دلهایمان را همچنان برای خانه دار شدن امیدوار نگه می داشت.

حالا پس از طی اینهمه راه ، حالا که ثبت نام کرده ایم ، می گویند باشگاه خبرنگاران شامل وام مسکن نمی شود.

کاش آن روز رئیس جمهور این را می گفت تا  باشگاه خبرنگاران  شکمشان را صابون نزنند ، کاش آن روز وزیر ارشاد هم دلمان را قرص نمی کرد و می گفت قرار است تا پایان عمر بی  مسکن بمانید .

حالا قضاوت با شما ، باشگاه خبرنگاران چه فرقی با دیگر نشریات و خبرگزاری ها دارد؟/س

نوشته شده توسط : مریم بهادری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.