رودهن/

دماوند عنوان نخست در زمینه اجرای طرح ‏های آبیاری تحت فشار کسب کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: در میان 14 شهرستان استان، دماوند عنوان نخست در زمینه اجرای طرح‏ های آبیاری تحت فشار کسب کرد.

حمید رضا خلیلی در گفت‏ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: یکی از دلایل کثرت بهره ‏برداران دماوندی در میان کشاورزان نمونه انتخاب‏ شده از سوی استان و کشور، اجرای مناسب این طرح پراهمیت است.

وی ادامه داد: خوشبختانه کشاورزان شهرستان دماوند با درک بالایی از ارزش بی ‏بدیل آب در توسعه کشاورزی در استفاده از این ماده حیاتی دقت بسیاری مبذول داشته و دارند.

خلیلی  با اشاره به اهمیت حفظ منابع آب زراعی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‏ های مهم امور اجرایی جهاد به بخش آب و خاک و پیگیری اجرای طرح‏ های آبیاری قطره ‏ای معطوف می‏ شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: این طرح ‏های کشاورزی در راستای جلوگیری از هدر روی آب و استفاده بهینه از این نعمت الهی صورت می‏ گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سالیان اخیر پیگیری ‏های خوبی پیرامون طرح انتقال آب زراعی از منبع تولید تا مقصد مصرف آن صورت گرفته است.

خلیلی افزود: علاوه بر این، دولت‏های نهم و دهم برای حمایت از بخش کشاورزی در زمینه  اجرای پروژه‏ های مصرف بهینه آب اعتبارات خوبی را در اختیار بهره ‏برداران قرار داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند  با اشاره به ضرورت اجرای طرح‏ های آبیاری تحت فشار در شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: مشکل کمبود آب زراعی مختص دماوند، استان تهران و کشور نیست.

وی ادامه داد: بلکه کشور های پر بارش جهان در مناطق حاصل ‏خیز نیز امروز مبحث مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از این محصول گران ‏بها را در دستور کار خود قرار می ‏دهند.

خلیلی، دماوند را شهرستانی خشک و تشنه خواند و افزود: دماوند، شهرستانی سر سبز است و اغلب مردم آن را به عنوان منطقه‏ ای تفرجگاهی و خوش آب و هوا می ‏شناسند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: اما این دیار را باید شهرستانی خشک نامید، زیرا سفره‏ های فقیر از منابع آبی زیر زمینی آن هر سال شاهد افت سطح است.

وی اضافه کرد: بنابراین مصرف بهینه منابع اندک باقی مانده آب در شهرستان دماوند در سایه سود جستن از روش‏ های نوینی همچون آبیاری قطره‏ ای را باید مورد توجه قرار داد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.