معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 116 اثر از صنایع دستی ایران مهر اصالت یونسکو دارد.

محمد حسن صالحی‏ مرام در گفت‏ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر این 116 اثر، قابلیت ثبت‏ شده کشورمان در جوامع بین‏ المللی شمرده می ‏شود.

وی اظهار داشت: این مهر اصالت نشان ‏دهنده مرغوبیت صنایع دستی کشورمان است.در این پندار که صنایع دستی یک هنر و البته صنعتی دیرین در جهان و ایران قلمداد می‏ شود، شکی نیست. اما زمانی باید این مهم را هنری برای کشور خود قلمداد کنیم که قادر به اثبات آن باشیم.

صالحی ‏مرام ، ایران را کشور نخست در زمینه صنایع دستی جهان خواند و افزود: در حال حاضر ایران به لحاظ تکثر صنایع دستی و کیفیت این محصولات حرف نخست را در جهان می‏ زند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نامگذاری سال جاری به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: مردم به سراغ محصولات خارجی نروند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بهترین کالاهای جهان در زمینه صنایع دستی در ایران تولید می‏شود و مرغوبیت، اصلی اساسی مدنظر مصرف‏ کنندگان است.

صالحی ‏مرام از فعالیت در این حوزه در قالب 15 گروه اصلی و 362 زیرمجموعه خبر داد و گفت: هر یک از این گروه‏ های اصلی و زیرمجموعه‏ های آنها نیز ده ‏ها صنعت دستی دیگر را در خود گنجانده‏ اند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با این میزان تنوع در محصول و کیفیت در تولید، دنیا تشنه صنایع دستی ایران است؛ اما عرضه این محصولات، عُرضه می ‏خواهد و امیدواریم آن را داشته باشیم./س

برچسب ها: یونسکو ، گردشگری ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.