كتاب های «املت دسته دا» و «نزدیك ته خیار»، به قلم ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری به زودی از سوی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری٬  «املت دسته‌دار» مجموعه شعر طنزی است در 58 قطعه كه ناصر فیض آن ها را در قالب های غزل، رباعی، مثنوی سروده است.

بر اساس این گزارش ناصر فیض در این مجموعه با بهره‌گیری از اتفاقاتی‌ كه ما هر روز در اطرافمان می‌بینیم، با زبان طنز از روزگار خود و اتفاقات آن شكایت می‌كند و به دیده انتقاد در آنها می‌نگرد.

اشعار مجموعه «املت دسته دار» بیشترحول موضوعات اجتماعی، فرهنگی و دغدغه‌های شاعران امروز بوده و گوشه چشمی هم به شعر و شاعری، سبك های شعری و دلتنگی‌های شاعر دارد.

كتاب «نزدیك ته خیار» نیز گزیده‌ای از آثار پیشین فیض و شعرهای جدید چاپ نشده او ست كه در این دفتر، تعدادی از شعرهای مجموعه «املت دسته‌دار»، در كنار شماری از مطالب انتقادی كه در سال 85  در نشریه كتاب هفته و روزنامه جام جم منتشر شده بود، به چاپ رسیده است.

ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری درباره این دو اثر خاطر نشان كرده است كه در هر دو كتاب «املت دسته دار» و «نزدیك ته خیار» جز در مواردی كه گزیر و گریزی نداشتم، سعی كرده‌ام به موضوعاتی كه دست مایه طنز در آثار قبلی طنزپردازان معاصر قرار نگرفته بود، بپردازم.

فیض درباره كتاب « نزدیك ته خیار » اظهار داشت: من یك سری شعر پراكنده مانند شعرهای «كلید 1» و «كلید 2» و چند كار دیگر داشتم كه اگر صبر می‌كردم تا همه آن ها را در یك كتاب جمع كنم، تازگی خودشان را از دست می‌دادند.از این رو آن ها را به همراه چند اثر پیشینم آماده چاپ كردم.

وی با بیان اینكه چند شعر از كتاب «املت دسته دار» در كتاب «نزدیك ته خیار» چاپ شده‌ است، افزود: كتاب «نزدیك ته خیار» دارای 2 بخش است؛ بخش اول مربوط به كارهای پراكنده و شعرهای چاپ نشده‌اند و بخش دیگر اشعاری از كتاب قبلی من بوده است./م
برچسب ها: طنز ، شعر ، فیض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار