مدیر بوستان ترافیک منطقه 20 از راه اندازی نخستین وب سایت آموزش ترافیک در کشور خبر داد.

رضا تبریزی مدیر بوستان ترافیک شهرداری منطقه 20 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نخستین وب سایت آموزشی ترافیک کودکان در کشور با آدرس www.terafic.ir  در منطقه 20 راه اندازی شد.
وی افزود: بحث آموزشی در وب سایت با ظاهری کودکانه در قالب 3 بخش بچه ها، مامان و بابا و قسمتی هم برای معلمان و ترافیک طراحی شده است.
وی اضافه کرد: در بخش بچه ها گالری عکس از آثار کودکان معرفی کتاب، رنگ آمیزی ترافیکی به همراه بازی های ترافیکی و در قسمت والدین برای آنها نیز آموزشی برای معلمان نیز آموزش هایی طراحی شده است و این وب سایت به کودکانی که نمی توانند به پارک آموزشی مراجعه کنند کمک میکند.
* ارائه گواهینامه آموزشی در پایان 6 سال آموزشی
تبریزی در ادامه از روش جدیدی با عنوان کتاب جامع آموزشی ترافیک خبر داد و گفت: این کتاب برای دانش آموزان اول تا ششم طراحی شده تا زمانی که به پارک آموزشی می ایند چه بخش هایی را بگذرانند.
وی ادامه داد: آنها طی 6 سال با گذراندن 54 ساعت آموزشی و با دریافت سالیانه یک گواهینامه و در پایان سال ششم گواهینامه تکمیلی دریافت خواهند کرد.
تبریزی اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزشی در سنین پایین میتواند پایداری بیشتری داشته باشد گذراندن این دوره ها می تواند علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بزرگسالی هم برای دریافت گواهینامه یک امتیاز مثبت محسوب می شود همانگونه که این کار سالیان زیادی است در کشور های دنیا همچون نروژ صورت میگیرد.
*آموزش 40 هزار دانش آموز تا پایان سال جاری
مدیر پارک آموزش ترافیک از آموزش 25 هزار دانش آموز طی سال 90 خبر داد و گفت: روزانه نزدیک به 100 دانش آموز در این مجموعه تحت آموزش قرار می گیرد که طبق پیش بینی ها این تعداد تا پایان سال جاری به 40 هزار نفر میرسد.
تبریزی با اشاره به آموزش های ارائه شده در این مرکز اظهار داشت: آموزش های ما در این مرکز بر اساس تکنیک های هنر و خلاقیت صورت می گیرد. در قسمت تئوری کلاس های آموزشی، نمایش، فیلم، کارگاه هنر و خلاقیت و نقاشی با توجه به رده سنی انجام می شود همچنین در قسمت عملی کودکان در فضایی که معابر شهری در مقیاس کوچکتر شبیه سازی شده قرار گرفته و با نحوه استفاده از پل هوایی و هنگام عبور از خیابان توجه به چراغ راهنمایی و نحوه عبور و مرور آشنا شده و در بخش پایانی همراه با مربیان سوار بر ماشین های کوچک شده تا نحوه استفاده از وسایل نقلیه و قوانین آن نیز آشنا شوند.
تبریزی گفت: برنامه ریزی به طوری است که هر دانش آموز در 3 نوبت 3ساعته در طول سال به این  مرکز بیاید و تحت آموزش قرار بگیرد.
وی ادامه داد: طرح های آموزشی منطقه با عنوان  ( منطقه 20 ترافیک 1400) نام گزاری شده تا طی 10 سال آینده دانش آموزان بسیاری تحت آموزش فراگیری فرهنگ ترافیک قرار گیرند.
* راه اندازی نخستین باشگاه ترافیک کشور
تبریزی در پایان از راه اندازی نخستین باشگاه ترافیک در سطح کشور در آینده ا ی نزدیک خبر داد و افزود: این طرح را با مسئولان پلیس راهور و مراکز آموزشی ترافیک مطرح کرده ایم تا با صرف هزینه ای بتوان به پیشرفت های خوبی در زمینه ترافیک رسید.
وی تصریح کرد: این باشگاه می تواند فضایی را ایجاد کند تا کسانی که نمی توانند با پارک بیایند به همراه خانواده از آموزشی ها بهره مند شوند و امیدواریم با کمک مسئولان تا چند ماه آینده راه اندازی شود.
مدیر پارک آموزشی ترافیک منطقه 20 خاطر نشان کرد: 4 جلد کتاب آموزشی وسایل عمومی مترو، اتوبوسی، دوچرخه و تاکسی طراحی شده است و در قالب داستان قوانین استفاده از وسایل نقلیه را بیان کرده است.
شایان ذکر است: بوستان ترافیک منطقه 20 در سال 1388 در مساحتی بالغ بر 2 هکتار طراحی و احداث شده است./ف
برچسب ها: ترافیک ، کودک ، وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار