در طول سال شاید بارها و بارها با حوادث طبیعی و غیر طبیعی در زندگی مواجه بودید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران توی جاده که می رویم حوادث گاه و بیگاه و تو جاده ها می بینیم اما این حوادث ممکن تاثیرات منفی برای خودمون و اطرافیانمون داشته باشد.
تازه ما که فقط این حوادث را میبینیم روحمان آزرده می شود و شاید ساعتها فکرمان را درگیر کند حالا باید ببینیم کسانی که این حوادث را خودشان در جاده تجربه می کنند و تاثیر منفی روی آنها می گذارد و چقدر سالها و ماهها درگیر آن هستند. اما باید که این حوادث مترقبه میتواند تاثیرگزار باشد مخصوصا روی کودکان است روح و جسم آنها را ماهها و شاید سالها تحت تاثیر بگذارد.
قطعا این حوادث تلخ و ناگوار در روحیه افراد مخصوصا در کودکان و نوجوانان تاثیرگزار است و میتوانند سالیان متمادی در روح و روان و حتی زندگی شخصی آنها تاثیر گزارد.
اما این حوادث جاده ای حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل و زلزله هم رخ می دهد که ممکن است اثرات جبران ناپذیری در زندگی فرد داشته باشد.
احمدرضا شفیعی قائم مقام سازمان امداد و نجات به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: واکنش افراد نسبت به حوادث طبیعی و غیر طبیعی و حتی حوادث جاده ای متفاوت است. در حوادث طبیعی اثرات آن نسبت به جاده ای بیشتر است و کودکان خاطرات در سیل و زلزله را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و ممکن است حتی در زندگی آنها تاثیر گذار باشد.
وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که واکنش های افراد در مواجهه با حوادث بسیار متفاوت است بروی کودکان تنها دچار نگرانی می شوند و خاطرات تلخی در ذهن آنان ایجاد می شود. این گروه با کمی حمایتهای روانی به مرور زمان بهبود می یابند./ف
برچسب ها: حوادث ، ذهن ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار