به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین کره و جمهوری اسلامی؛

سفارت کره جنوبی"تور اساطیر پارسی" را رونمایی می کند

سفارت جمهوری اسلامی ايران،برنامه ای گردشگری با عنوان " تور اساطیر پارسی" را از 19 لغایت 24 مردادماه 1391 در ایران برپا مي كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین کره و جمهوری اسلامی سفارت جمهوری کره در تهران افتخار دارد تا اعلام نماید که این سفارت در نظر دارد تا برنامه ای فرهنگی، گردشگری با عنوان " تور اساطیر پارسی" را  از 19 لغایت 24 مردادماه 1391 در ایران برپا نماید.
این برنامه نه تنها در جهت ارتقاي همکاری های مشترک فرهنگی و گردشگری  و درک متقابل بین دو کشور که همچنین به سبب بزرگداشت پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک بین کره جنوبی و ایران در سال    2012 برگزار می گردد.
این تور که توسط شرکت های رسانه ای کره ای و با حمایت سفارت جمهوری کره ترتیب داده شده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چرا که این سفر یک سفر بازدیدی ساده نمی باشد بلکه یک تور هدفمند است که روی تاریخ با شکوه ایران که به یکی از چهارچوب های اصلی "چهار تمدن اصلی کهن" معروف است، متمرکز می گردد.
آقای گُنگ وُنکوک که یک نویسنده حرفه ای است و در کشور کره به عنوان "اسطوره شناس پیاده رو" مشهور می باشد رهبری این تور را به عهده خواهد داشت. آقای گنگ سفر خود را با هدف به تحریر در آوردن کتابی با عنوان "اکتشاف افسانه های اوراسیا" ؛ در اوایل اردیبهشت ماه امسال از سیبری آغاز کرده و نهایتاً پس از گذشتن از چین، هیمالیا و ترکیه، به تهران خواهد رسید. این نویسنده کره ای سفری به مناطق اصلی تاریخی ایران در اهواز ، كرمانشاه، كاشان، يزد، شيرازو برخي اماكن جذاب ديگر كه با تاريخ اساطیری ايران در ارتباط هستند، خواهد داشت و سپس به هند، آسیای مرکزی و آسیای جنوب شرقی تا انتهای این سال میلادی سفر خواهد کرد.
وی بر این باور است که  که اساطیر پارسی در بسیاری از جهات نه تنها یک آینه که پل و پنجره ایست از اروپا و آسیا. از ابتدای ماه میلادی آینده  سفرهای پر رمز و راز ایشان به صورت یک سری مقاله در روزنامه جونگانگ ( یکی از روزنامه های اصلی در کره) بصورت هفتگی و به مدت شش ماه منتشر خواهد شد و نهایتاً خلاصه ای از این سفرجهانی شش ماهه بصورت کتابی با عنوان <اساطیر اوراسیایی> به چاپ خواهد رسید.
در طول این سفرکه به همراه وابسته فرهنگی سفارت کره جنوبی –آقای کیم جانگ-سیک- و تعدادی از شهروندان کره ای از کره صورت می گیرد، آقای گنگ پنج سخنرانی جالب توجه، هر کدام در یک روز و  با موضوعات مربوط با اساطیر پارسی و تأثیر آن در آسیا ارائه خواهد داد.
این سفارت در نظر دارد تا مصاحبه هایی را برای ایشان با برخی از اسطوره شناسان مشهور ایران با موضوع اسطوره های پارسی صورت دهد.
این سفارت امیدوار است که این اتفاق فرصت مناسبی برای کره ای ها در راستای عمیقتر کردن درک خود از فرهنگ و تاریخ ایران بوده و با شباهت های گذشته بین کره  و ایران بیشتر آشنا شوند./ه



برچسب ها: جنوبی ، اساطیر ، پارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار