کوین بارت از اعضای جنبش موسوم به ائتلاف مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در ویسکانسین آمریکا گفت:عملکرد رسانه های غربی پس از حوادث یازده سپتامبر سال 2001 بسیار بدتر شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ کوین بارت در ادامه افزود :  اما این مسئله تازگی ندارد. واقعیت این است که نهادهای سیاست خارجی و نظامی آمریکا، همواره رسانه های این کشور را در کنترل خودشان داشته اند. سابقه این رویکرد به زمان کودتا در ایران در سال هزار و نهصدو پنجاه و سه برضد دولت مردمی محمد مصدق بر می گردد. در آن زمان افسران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) با دستور تئودور روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا این کودتا را انجام دادند.
 
افسران مذکور اعتراف کرده اند بخشی از این برنامه، انتشار خبرهای دروغ درباره اقداماتی بود که رسانه ها پخش می کردند و به دولت مصدق منتسب می کردند. این برنامه یکی از شیوه های کودتا به شمار می رفت. در آن زمان بی بی سی این نقش را برای سرنگون کردن دولت منتخب مصدق ایفا می کرد. همین رویه در بسیاری از میدانهای سیاست خارجی آمریکا و غرب در کشورهای دیگر ساری و جاری بوده است. درباره سوریه نیز همین مساله در جریان است. همدستی رسانه های غرب با فعالان سیاست خارجی کشورهای غربی به سالها قبل بر می گردد و حالا نیز می بینیم که این روند در سوریه پیگیری می شود.»
 
 
کوین بارت در ادامه با تحلیل عملکرد رسانه های غربی و عربی درباره مسائل سوریه افزود: «در حال حاضر شاهد آن هستیم که شبکه تلویزیونی الجزیره همان نقش رسانه های غربی را درباره مسائل سوریه ایفا می کند. نکته تعجب آور این است که شبکه الجزیره در ابتدای امر برای این تاسیس شده بود که در مقابل رسانه های غربی بایستد و بلندگوی غرب نباشد و عملکردی مستقل داشته باشد. اما به نظر می رسد الجزیره در سالهای گذشته سیر قهقرایی داشته است. وقتی به انتشار نوارهای صوتی اسامه بن لادن، رهبر سابق شبکه القاعده از طریق شبکه الجزیره و اقدامات مشابه آن در گذشته نگاه می کنیم می بینیم که اینها همگی بخشی از برنامه دستگاه اطلاعاتی غرب و شبکه اطلاعاتی اسرائیل(موساد) بوده است تا اینکه جهانیان فریب داده شوند و این باور در آنها شکل بگیرد که القاعده تهدیدی جدی است و القاعده مسئول حملات یازده سپتامبر بوده است. با این اوصاف، می بینیم که الجزیره از سالها قبل با دستگاههای اطلاعاتی غرب همسو و همنوا بوده و رابطه بسیار نزدیکی داشته است.»
 
 
کوین بارت با تشریح عملکرد اسرائیل درباره تحولات منطقه گفت: «تندروهای صهیونیست در اسرائیل همواره تلاش کرده اند به اختلافهای فرقه ای دامن بزنند و نوعی جنگ فرقه ای را در منطقه به راه بیندازند. قرار دادن شیعیان و سنی ها در مقابل هم در همین راستا انجام شده است. البته در همین راستا، جریانهای قومی نیز تبلیغ و تقویت شده است به طوری که تلاش شده است نگرشهای ملی گرایانه کردها تقویت شود تا اینکه کردها به دنبال کشور مستقل خودشان در منطقه باشند و برای کشورهای منطقه چالش آفرینی کنند. آمریکا نیز همین سیاست را در منطقه دنبال کرده است.
 
واقعیت این است که آمریکا در کنترل صهیونیستها قرار دارد. ماجرای  یازده سپتامبر نیز کودتایی بود که همین جریان صهیونیستی به راه انداخت تا آمریکا را کاملا در کنترل خودش بگیرد. راهبرد آمریکا در منطقه خاورمیانه و از جمله سوریه، راهبردی است که مدنظر صهیونیستها است. همین نگرش که هزاران نفر را در یازده سپتامبر در آمریکا به کشتن داد حالا به دنبال ایجاد بی ثباتی در منطقه خاورمیانه است. این نگرش خونخوار و آدمکش است.»
برچسب ها: رسانه ، غرب ، دروغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار