خبرگـزاري رويترز نوشت: وزارت کشتيراني هند به منظور واردات نفت خام از ايران براي تامين نياز شرکت دولتي پالايشگاه ام آر پي ال از شرکت خصوصي گريت ايسترن شيپينگ (گسکو) درخواست کرد از نفتکشهاي خود استفاده کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، شرکت پالايشگاه و پتروشيمي مانگالور (ام آر پي ال) که بزرگترين خريدار نفت خام ايران در هند شمرده مي شود قراردادي ساليانه را از طريق آژانس وزارت کشتيراني فدرال هند موسوم به "ترانسچارت" با شرکت گسکو امضا کرده است.

يک مقام ارشد صنايع نفتي هند که نامه ارسال شده از سوي وزارت کشتيراني اين کشور را به شرکت گسکو رويت کرده بود در اين باره گفت هم اکنون کاملا مشخص شده است که مقامات هند به شرکتهاي بيمه دولتي اجازه داده اند تا حدودي پوشش بيمه را براي محموله هاي نفت وارداتي از ايران فراهم کنند.

وي افزود: مقامات هند همچنين از شرکت گسکو درخواست کرده اند تا کشتي هاي خود را براي واردات نفت خام از ايران در اختيار شرکت پالايشگاه ام آر پي ال قرار دهد.

اين مقام آگاه افزود: وزارت دارايي در تاريخ سي ام ماه ژوئيه سال 2012 درباره سياستهاي بيمه در خصوص واردات نفت خام از ايران به صورت رسمي اطلاع رساني کرد.

اين مقام ارشد به نقل از نامه ارسال شده از سوي وزارت کشتيراني گفت: از شما (شرکت گسکو) درخواست مي شود هر چه سريعتر هماهنگي هاي لازم براي پوشش بيمه مورد نياز را انجام دهيد و (بر اساس قرارداد حمل و نقل امضا شده) شناورهاي مناسب را براي بارگيري نفت خام ايران در اختيار شرکت ام آر پي ال / ترانسچارت قرار دهيد.
 
شرکتهاي بيمه گر هندي موافقت کرده اند هر يک از نفتکشها را در مقابل آلودگي و آسيب ديدگي کارکنان آنها به مبلغ 50 ميليون دلار بيمه کنند. اين بيمه همچنين شامل بدنه کشتي و ماشين آلات نصب شده در آن در مقابل هر گونه آسيب ديدگي فيزيکي است.
برچسب ها: iran ، india ، oil ، نفت ، ایران ، هند ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار