يک حقوقدان گفت: راي ديوان عدالت اداري غير قابل تخطي است و مرتضوي به عنوان يك فرد آگاه به قانون بايد در برابر اين حكم تمكين داشته باشد.

مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با پرونده هفته گذشته مطروحه در هيات عمومي که رسيدگي و منتهي به صدور راي مبني بر ابطال حکم انتصاب مدير  عامل صندوق تامين اجتماعي شده بود اظهار داشت: رايي که از سوي هيات عمومي ديوان عدالت اداري صادر مي‌شود لازم الاجراست.

اين حقوقدان با اشاره به آثار و تبعات استنکاف از راي صادره عنوان کرد: براساس قانون از زمان صدور راي، هر نوع تصرف فرد محکوم در شئون مربوط به آن سمتي که دارد برخلاف قانون است.

وي ادامه داد:‌ مسئوليت‌ها و اختياراتي که از سوي مرتضوي به افراد مختلف در جايگاه مديريتي داده شده است به موجب راي ديوان تخلف در قانون محسوب مي‌شود و مرتضوي بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.

اسلامي پناه در پاسخ به اين سوال كه در صورت تصويب قانون جديد آيا حكم مرتضوي قابل تغيير است اظهار داشت:  حکم صادر شده از سوي ديوان عدالت اداري غير قابل تغيير است و تصويب هر قانون ديگري نمي تواند اين حكم را نقض كند چرا كه بايد پيش از صدورراي ديوان، تغييرات قانون لحاظ مي‌شد.

وي تاكيد كرد: با توجه به اتقان راي صادر شده  از سوي ديوان در مورد مرتضوي، قوه قضاييه بايد با  جديت موضوع ادامه فعاليت وي در سازمان تامين اجتماعي و اجراي حكم صادر شده را پيگيري كنند.

وي با اشاره به تصميم دولت مبني بر تبديل صندوق تامين اجتماعي به سازمان افزود: اين راهكار براي فرار از ابطال حكم مرتضوي از سوي دولت مطرح شده و اين در حالي است كه حكم وي در هر شرايطي لازم الاجراست.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: راي ديوان عدالت اداري غير قابل تخطي است و مرتضوي به عنوان يك فرد آگاه به قانون بايد در برابر اين حكم تمكين داشته باشد.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: حقوقدان ، رای ، ابطال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار