مدیر گروه سلامت و جمعیت خانواده دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: شیرخواران تا شش ماهگی به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه شوند و پس از آن استفاده از شیر مادر تا دو سالگی همراه با تغذیه تکمیلی بهترین نحوه شیردهی به کودکان است

دکتر حسن سجادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ر، اظهار کرد: طی دهه‌های گذشته اهمیت تغذیه مناسب شیرخواران به منظور دستیابی به بقا، رشد وتکامل مطلوب آنان به عنوان یک موضوع مهم بهداشتی عمومی شناخته شده است.

وی اضافه کرد: شعار امسال هفته جهانی شیر مادر مرور اقدامات 20 سال گذشته برنامه‌ریزی برای آینده است.

مدیر گروه سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: این فعالیت در تمام کشور‌های جهان از بالاترین مقام بهداشتی شروع و به تمام سطوحی که در ارائه خدمات به مادران و کودکان نقش دارند، اشاعه می‌یابد.

سجادی با اشاره به اهمیت تغذیه شیرخوار با شیر مادر، مادر شدن را جلوه‌ زیبایی از زندگی دانست که یک زن تجربه می‌کند.

وی توضیح داد: مادر از ماه‌ها پیش از تولد نوزاد، نسبت به جنین خود احساسات گوناگونی دارد و خود را آماده پذیرایی از نوزاد می‌کند و یکی از مسایلی که مادر به آن فکر می‌کند موضوع شیر دادن و چگونگی آن است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه امروز فواید تغذیه کودک با شیر مادر به درستی شناخته شده است، گفت: شیر مادر بهترین غذای شیرخوار است و ترکیبی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات و موادی است که تمام آنها برای رشد او ضروری است.

مدیر گروه جمعیت خانواده دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: در آموزه‌های دین اسلام به طور مؤکد به مادران توصیه شده است که مادران دو سال تمام به کودکان خود شیر بدهند.

سجادی در پایان گفت: با توجه به ابعاد گسترده مزایای تغذیه کودک با شیر مادر، از سال 1992 (1371 شمسی) در سراسر جهان دهم مرداد ماه به‌عنوان روز جهانی شیر مادر نام‌گذاری شده است./س  

برچسب ها: کودک ، شیر مادر ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.