تیم‌های پژوهشگاه هوافضا جوایز سومین دوره‌ مسابقات بین‌المللی 'كن‌ست' اسپانیا را از آن خود كردند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، سومین دوره‌ مسابقات بین‌المللی ماهواره كوچك (كن‌ست) اسپانیا كه با حمایت سازمان فضایی اروپا و دانشگاه پلی‌تكنیك مادرید در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد، این بار صحنه‌ درخشش تیم‌های پژوهشگاه هوافضا بود.
 
در این دوره از مسابقات كه با حضور چشمگیر تیم‌های دانشجویی از سرتاسر جهان مواجه بود، دو تیم پژوهشگاه هوافضا موفق شدند در دو بخش از این مسابقات، مقام‌های اول و دوم را كسب كنند.
 
تیم ستارگان هوافضا (Aerostars) كه از حضور دانشجویان و پژوهشگران پژوهشگاه هوافضا بهره می‌برد، موفق شد با كن‌ست خود در بخش ماموریت بازگشت به محل معین رتبه‌ی اول را در این مسابقات كسب كند. در این بخش 9 تیم از كشورهای مختلف جهان شركت كردند كه پس از تیم پژوهشگاه هوافضا، تیم حرفه‌ای L3M از كشور میزبان رتبه‌ی دوم را كسب كرد.
 
دیگر تیم پژوهشگاه هوافضا نیز در این مسابقات با كن‌ستی دیگر شركت كرده بود كه در بخش ماموریت‌های نوآورانه موفق به كسب رتبه‌ی دوم شد. ماموریت 'كن‌ست' پژوهشگاه هوافضا كه نزدیك به ربات‌های فضایی انتخاب شده بود، بسیار مورد توجه داوران قرار گرفت. در این بخش كه 5 تیم دیگر نیز حضور داشتند، تیمی از دانشگاه میزبان رتبه‌ی اول را كسب كرد.
 
مسابقات كن‌ست اسپانیا یكی از مسابقات معتبر كن‌ست در جهان و معتبرترین این مسابقات در اروپاست كه هر ساله در این كشور برگزار می‌شود.
در این مسابقات كن‌ست‌هایی كه در كلاس استاندارد آماده شده‌اند با راكت تا ارتفاعی در حدود 2 كیلومتر اوج‌دهی می گیرد و به كمك چتر به سمت زمین بازمی‌گردد و در این مسیر ماموریت خود را به انجام می‌رساند. تیم پژوهشگاه هوافضا در دوره قبلی این مسابقات نیز كه سال 1389 برگزار شده بود، موفق به كسب رتبه‌ی دوم مسابقات در بخش تله‌متری شد.
 
لازم به ذكر است، اعضای این تیم‌ها از دانشجویان و كارشناسان گروه كن‌ست پژوهشگاه و از اعضای كمیته فنی برگزاری دومین دوره‌ مسابقات 'كن‌ست' ایران است .
 این دوره از مسابقات كن‌ست ایران در حال حاضر فاز دوم خود را پشت سرگذاشته و مرحله‌ی عملیاتی آن به زودی برگزار خواهد شد. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
۱۷:۵۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان کسب این موفقیت بزرگ را به پژوهشگاه هوافضا تبریک می گوید و آرزوی موفقیت و توفیق برای این پژوهشگاه دارد
یا علی
آخرین اخبار