مجموعه تلويزيوني "خداحافظ بچه" ساخته منوچهر هادي به دليل مضمون نو و متفاوت اثري ارزشمند و قابل دفاع است.

بهمن عبدالهي منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران در خصوص مجموعه تلويزيوني "خداحافظ بچه" ساخته منوچهري هادي كه اين روزها از شبكه سه سيما پخش مي‌شود؛ گفت: دليل اصلي جذابيت اين فيلم متفاوت بودن فيلم‌نامه و داستان آن است با  توجه به اينكه مضمون سريال‌ها در ماه رمضان در يك سبك بوده"خداحافظ بچه " به دليل مضمون درام خانوادگي ارزشمند و نسبت به آثار ديگر تازه تر است.

وي افزود: "خداحافظ بچه" مي‌توانست اثري كمدي باشد ولي مضمون درام با درون مايه‌هاي طنز در اين اثر همراه با واقعيت‌هاي كمدي كه براي افراد قصه پيش مي‌آيد به جذابيت كار افزوده و از ارزش‌هاي اين اثر به شمار مي‌آ‌يد.

عبدالهي ادامه داد: انتخاب بازيگران در مجموع خوب است ولي انتخاب شهرام حقيقت دوست و مهراوه شريفي نيا به خوبي و مناسب صورت نگرفته است.

وي تصريح كرد: از ويژگي‌هاي اين كار انتخاب ريتم مناسب است تقسيم رويدادها در قسمت‌هاي مختلف كه مخاطب آن را دنبال مي‌كند.

عبدالهي عنوان كرد: در قصه "خداحافظ بچه" شتاب‌زدگي ديده مي‌شود و در حالي كه در بسياري از وقت‌ها نياز است كه درباره برخي مسائل بيشتر بدانيم و به آن فضا و شخصيت‌ها نزديك شويم كه چنين اتفاقي نمي‌افتد .

وي اظهار داشت: علي رغم سابقه سينمايي منوچهر هادي وي با تامل روي فضاها و اتفاقات تمركز نكرده و در برخي جاها از بعضي اتفاقات سريع عبور كرده و اجازه عميق شدن تماشاگر به روي مسائل را نمي‌دهد.

عبدالهي افزود: خلق چنين فيلم‌هايي كه ذكر شيوه‌هاي راهبردي در اعمال نابهنجاري چون سرقت در هر فردي تاثير خود را مي‌گذارد، برخي از افراد تاثير منفي اين سريال را مد نظر قرار داده و با شيوه‌هاي مختلف ناهنجارهاي اجتماعي بيش از پيش آشنا مي‌شوند.

اين منتقد شخصيت پردازي را از بزرگترين ضعف سريال "خداحافظ بچه" دانست و گفت: شخصيت‌هاي اين سريال به تيپ اجتماعي نزديكتر از يك شخصيت كامل هستند به صورتي كه هيچ كدام از نقش‌آفرينان آن حس و حال واقعي به خود نگرفته و فضاي نقش را به درستي درك نكرده‌اند.

عبدالهي خاطرنشان كرد: "خداحافظ بچه" در هر صورت با همه‌ي ضعف‌هاي خود با توجه به خلاقيت در پردازش به موضوعي نو، غنيمت بوده و قابل دفاع است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار