يک کارشناس سياست خارجي گفت: آرامش و ثبات در سوریه تنها با ارائه راه کار از سوی این کشور امکان پذیر بوده، لذا مشارکت احزاب سیاسی دارای پایگاه مردمی با دولت سوریه در این گفتگوها ضروری به نظر می‌رسد.

محي الدين ساجدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست مشورتي تهران پيرامون سوريه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه بر راهکارها و اقدامات سیاسی و مسالمت آمیز برای حل بحران مزبور تاکید داشته و تاکنون برای رفع کامل خشونت ها و ایجاد فضای مناسب گفتگوهای مشترک دولت و مخالفان تلاش کرده است.

وي در ادامه افزود: تنها با اجرای گفتگوهای جدی و فراگیر ملی، با مشارکت احزاب سیاسی دارای پایگاه مردمی با دولت سوریه می توان بحران این کشور را کنترل نمود و پیش زمینه تحقق آن توقف خشونت ها و ایجاد آرامش و ثبات است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه جمهوري اسلامي ايران يکي از حاميان اصلي سوريه و بزرگترين محور مقاومت ضد رژيم صهيونيستي در منطقه به شمار مي رود و همچنين داراي جايگاه برسجته اي ميان کشورهاي اسلامي منطقه است مي تواند با برگزاري اين نشست ساير کشورهاي اسلامي را به تغيير نگرش در مورد مسئله سوريه سوق دهد.

"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار