استفاده از داروهاي تركيبي براي كاهش رشد سرطان سينه و بقاي عمر بيشتر زنان مبتلا به آن، مؤثرتر از استفاده هركدام از داروها به تنهايي است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، نتايج يك تحقيق از بررسي 700 زن مبتلا به سرطان سينه نشان داد كه استفاده از داروهاي آناستروزول و فولوسترانت به صورت تركيبي تا 20 درصد بقاي عمر افراد مبتلا به اين سرطان را در مقايسه با گروه شاهد كه فقط از يكي از اين داروها استفاده مي‌كردند، افزايش داده است.
 
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: با وجود هزينه‌هاي زياد، مكانيسم اثر مصرف اين داروها با هم عليه سرطان سينه با هورمون گيرنده‌هاي مثبت سرطان سينه كه زير گروه بيش از نيمي از تمام موارد سرطان‌هاي پستان است، بهتر و مؤثرتر خواهد بود.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند : داروي آناستروزول يا آرميدكس منجر به كاهش سطح هورمون‌هاي استروژني بدن شده و اين در حالي است كه فولوسترانت يا فاسلودكس مانع عملكرد گيرنده‌هاي استروژني در سگينال‌دهي سلول‌ها مي‌شود.
 
گفتني است سرطان سينه، شايع‌ترين نوع سرطان در بين زنان است و هم اكنون در كشور ما بيشتر بيماران مبتلا به آن زنان جوان هستند و با وجود اين كه نمي‌توان از ايجاد سرطان سينه در زنان جلوگيري كرد ولي با تشخيص زودهنگام و به موقع مي‌توان در درمان موفقيت‌آميز آن نقش بسزايي داشت./عط
برچسب ها: سرطان ، دارو ، هورمون ، مکانیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.