در راستای آشنایی با سیره حضرت زهرا (س)معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری با همکاری اداره بانوان منطقه 13 اقدام به برپایی همایش بزرگ عفاف و حجاب در مجتمع روح الله کرد .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، در این همایش که با حضور قائم مقام منطقه 13، معاونین ، شهرداران نواحی و جمعی از بانوان پرسنل منطقه برگزار شد  بر توجه به فرهنگ عفاف و حجاب از منظر کرامت‌بخشی  و ارزش آفرینی به بشر به عنوان یکی از مبانی دینی  تاکید شد.
 
در ابتدای  همایش ، امیر شهرابی،  معاون برنامه ریزی و توسعه شهری ضمن خیر مقدم به حضار  نکاتی پیرامون لزوم نهادینه سازی عفاف و حجاب مطرح  کرد و  گفت : در بحث عفاف و حجاب آموزش نقش پر رنگی داشته  به طوری که با  ارائه مبانی و اصول  عفاف و حجاب به افراد ، هر یک از آنها به عنوان مبلغ می توانند مباحث را به دیگران انتقال داده و در فرهنگ سازی عفاف و حجاب سهیم باشند.
 
از دیگر سخنرانان این همایش  مهندس کرشیار، قائم مقام منطقه  که به بیان لزوم رعایت الگوی عفاف و حجاب  درمحیط  اداری پرداخته و گفت: با توجه به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه ، شهرداری تهران تلاش های قابل توجهی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام داده که در این راستا  شهرداری منطقه 13  نظارت بر محیط های اداری داشته و سعی شده با  اقدامات فرهنگی گام های مثبتی در راستای آگاهی بانوان نسبت به تاثیر حجاب در زندگی و رعایت عفاف و حجاب  بردارد.
 
وی اضافه کرد : حجاب به‌عنوان عامل ایجاد امنیت در محیط اداری باعث پیشرفت روند کاری و سلامت محیط اداری و به تبع آن محیط خانه و خانواده می شود.
 
در این همایش حجت الاسلام والمسلمین محمد برمایی ، استاد دانشگاه طی سخنانی  پیرامون مساله حجاب و بی حجابی در جامعه و  دیدگاه های گوناگون در این زمینه صحبت کرد و گفت :توجه به حفظ عفاف وحجاب باید بصورت مستمر مورد تاکید قرار گرفته واز برخوردهای محقر آمیز  در این زمینه باید به جد پرهیز شودونباید فراموش کرد که حجاب عفاف نماد زن مسلمان است وطرح حجاب وعفاف همت  همگانی را می طلبد .
 
وی در بخشی از صحبت هایش اظهار داشت : عفاف و پاکدامنی تنها مختص بانوان نیست بلکه آقایان نیز می بایست به این امر مهم توجه داشته باشند.
 
توجه به گوهر ارزشمند حجاب و عفاف در راستای انسجام کانون خانواده ، نگاهی به مبانی حجاب در قرآن و احادیث اهل بیت ، و تبیین آموزه های دینی جهت شناخت حدود و اهداف حجاب و.. از دیگر مباحثی که در این همایش مطرح شد.
 
 پخش کلیپی با موضوع حجاب از منظر مقام معظم رهبری ، توزیع  پکیج  های عفاف و حجاب و.. از دیگر بخش های این مراسم بود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار