دومین دوره مسابقات ملی زیردریایی های كنترل از راه دور و هوشمند شهریور ماه امسال در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان رییس دانشكده علوم و مهندسی دریایی دانشگاه صنعتی مالك اشتر ایجاد نوآوری در بین استادان ، متخصصان و دانشجویان، رشد كیفی شناورهای زیرسطحی، شكوفایی دانش زیرسطحی و رفع نیازهای تجاری و دفاعی در زمینه شناورهای زیرسطحی در كشور از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

'سهراب طهماسبی' خاطر نشان کرد : این مسابقات با همكاری دانشگاه صنعتی مالك اشتر و سازمان صنایع دریایی در دو بخش 'كنترل از راه دور' و 'هوشمندسازی' برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در شاخه زیردریایی های كنترل از راه دور اهدافی مانند آشنایی و یادگیری تیم های شركت كننده از علوم زیردریایی و استفاده از سامانه های رادیو كنترل برای هدایت زیردریایی ها پیگیری می شود.

وی هدف از شاخه زیردریایی های هوشمند را آشنایی و یادگیری تیم های شركت كننده از نحوه هوشمند سازی زیردریایی عنوان كرد و افزود: تا كنون 153 نفر در قالب 36 تیم برای شركت در دومین دوره مسابقات ملی زیردریایی ها ثبت نام كرده اند.

رییس دانشكده علوم و مهندسی دریایی دانشگاه صنعتی مالك اشتر گفت: در بخش كنترل از راه دور مراحلی مانند آزمایش سرعت، زیگزاگ سطحی و زیرسطحی و دوار برای داوری در نظر گرفته می شود.

طهماسبی اظهار داشت: در بخش زیردریایی های هوشمند نیز قرار گرفتن زیردریایی در یك عمق تعریف شده و حركت به سمت هدف مشخص شده برای داوری لحاظ می شود.

وی خاطرنشان كرد: داوری مرحله اول دوره نهایی این مسابقات در روزهای 11 و 12 شهریور ، رقابت نهایی تیم ها در روزهای 14 و 15 شهریور و معرفی برندگان و اختتامیه روز 16 شهریور امسال است.

یادآور می شود: نخستین دوره مسابقات ملی زیردریایی كنترل از راه دور تیرماه سال 1389 در اصفهان برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.