طبق مصوبه 2 ماه پیش دولت باید 202 قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه ها قرار می گرفت که امروز 91 قلم از آن تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: 2 ماه پیش دولت مصوب کرد 202 قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه ها قرار گیرند که این 202 قلم در همان جلسه به تصویب رسید.
وی گفت: برای اجرایی شدن این مصوبه جلساتی بین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان و سازمان های بیمه گر برگزار شد که نتیجه این جلسات در مرحله اول تحت پوشش قرار گرفتن 91 قلم دارو از تعداد مصوب بود.
امامی رضوی عنوان کرد: تلاش شد تا در مرحله اول داروهای گران قیمت تر و پرمصرف تر در لیست اولیه قرار گیرند و دیگر داروها در اولویت بعدی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: انسولین سریع الاثر داروی پیوگلیتازون و آکاربوس برای بیماران دیابتی، آمیلوراید و لوزارتان برای بیماران پرفشاری خون، تاکرولیموس، سیرولیموس و رتیوکسی مپ برای بیماران پیوندی، هرسپتین، تموزولامید و بیفند برای بیماران سرطانی، داروهای خوراکی بیماران تالاسمی، فیگنولیمود و ناتالی زومپ برای بیماران ام اس، پگ اینترفرون آلفا برای بیماران هپاتیتC، تنوفویر برای بیماری های ویروسی و بوسنتان برای پرفشاری خون ریوی از جمله 91 داروی مورد تصویب برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه در مرحله اول هستند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه از هفته آینده عملی می شود عنوان کرد: قبل از مصوبه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این داروها مردم باید 30 درصد هزینه داروی خود را از جیبشان پرداخت می کردند از آنجایی که حتی پرداخت این 30 درصد عدد قابل  توجهی می شد و خیلی از افراد قدرت پرداخت نداشتند با اجرای این طرح بیماران فقط هزینه 10 درصد آن را می پردازند.
وی در خصوص 101 قلم داروی باقیمانده خاطرنشان کرد: در خصوص داروهای باقیمانده کارهای کارشناسی در حال انجام است که امیدواریم ظرف یک ماه و نیم آینده بقیه داروها تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
معاون درمان وزارت بهداشت در پایان افزود: ساختمان معاونت درمان هفته آینده به ساختمان اصلی وزارت بهداشت در شهرک غرب منتقل می شود که مردم برای شکایات و پیگیری مسایل درمان باید به محل جدید این معاونت مراجعه کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
sasan
۱۸:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
چرا کسی پیگیر اجرایی شدن این مصوبه نیست؟ با گذشت 2 هفته از اعلام این خبر هنوز اجرا نمیشود!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
سلام میشه لطفا اسم انسولین های سریع الاثر که تحت بیمه قرار میگیرند رو بگید. و اینکه از چه زمانی این کار عملی میشه؟
آخرین اخبار