معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: توسعه آبیاری تحت فشار، به عنوان راهکاری مناسب و اقتصادی در استفاده بهینه از منابع تولید، در کنار استفاده از نیروهای متخصص در این بخش خواهد توانست در مدت زمان کمی برنامه های توسعه بخش کشاورزی مراغه را از شتاب بیشتر برخوردار نماید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، صادقی اصل با اشاره به جایگاه شهرستان مراغه در تولید محصولات کشاورزی، بخصوص محصولات باغی در استان گفت : 28 در صد از سطوح باغات مثمر استان در این شهرستان واقع گردیده و مراغه رتبه اول تولید محصولات باغی استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است و این امر نشانگر توان تجربی و تولیدی این شهرستان در افزایش هر چه بیشتر محصولات تولیدی در بخش باغی بوده و تعامل و همکاری مسئولین امر، خواهد توانست در کوتاه مدت جایگاه این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی را بیش از پیش ا رتقاء بخشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به تلاش این سازمان در پیشبرد اهداف توسعه بخش کشاورزی درتمامی شهرستان های استان، استفاده بهینه از منابع تولید را یکی از مهمترین راهکارهای ممکن در عملی سازی این امر مهم در مدت زمان تعریف شده ذکر نموده و اضافه کرد: در طی دو سال گذشته، سطوح تحت پوشش آبیاری تحت فشار در این شهرستان از 500 هکتار به2500 هکتار افزایش یافته و این امر، علاوه بر تحقق صرفه جویی قابل ملاحظه در آب مصرفی در باغات این شهرستان، می تواند توسعه سطوح باغات با استفاده از آب صرفه جویی شده موجود را امکان پذیرتر نماید.

محمدیان، همچنین از توسعه یکهزار هکتاری آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان در سالجاری خبر داده و گفت: بلافاصله بعد از جذب اعتبارات لازم، این امر در اراضی باغی و زراعی شهرستان مراغه عملی خواهد گردید.

وی از افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی مراغه خبر داده و اضافه نمود: ضریب مکانیزاسیون از 8 دهم درصد به 46/1 درصد افزایش پیدا نموده و این امر نشانگر توسعه استفاده از امکانات سخت افزاری در امر کشاورزی شهرستان می باشد.

شهرستان مراغه، از نظر وسعت سیزدهمین شهرستان استان آذربایجان شرقی محسوب و در یکصد و 20 کیلو متری مرکز استان قرار گرفته است. 28 در صد از باغات استان در این شهرستان قرار دارد.

سیب،آلوچه، زردآلو و گردو از محصولات باغی این شهرستان به حساب می آید. بیش از 26 نوع انگور مختلف در تاکستان های این شهرستان عمل آوری می شود. تولید سالانه محصولات آبزی پروری این شهرستان بالغ بر 777 تن است./س

برچسب ها: توسعه ، آبیاری ، تحت فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.