روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کشور روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان شناخته می شود که در قسمت شمالی قاره آسیا و غرب اروپا واقع شده است.روسیه نزدیک به 142 میلیون نفر جمعیت دارد که از این میان 20 میلیون نفرشان مسلمان هستند که رقم قابل توجه ای به شمار می آید.
                   
                   
                   
مسلمانان روسیه از فرصت ماه رمضان برای تثبیت هویت دینی خود استفاده میکنند از این رو در اجرای دسته جمعی فرايض دینی اصرار زیادی دارند،برای مثال در این ماه مسلمانان این کشور  نماز را به صورت جماعت و در مساجد به جای می آورند تا از این طریق یکپارچگی خود را به همگان نشان دهند.
                  
                  
قدرت این یکپارچگی اعتقادی مسلمانان تاحدی است که حتی غیرمسلمانان نيز در برابر فضائل اين ماه تسليم شده و فروشگاه های فروش نوشیدنی های الکلی تعطیل می شوند.
تناول افطاری به صورت دسته جمعی یکی از عادات قدیمی و پابرجا در میان مسلمانان روسیه است.آنها در این ماه افطار را اغلب در مساجد و گرد هم می خورند.
در ناحیه پوکلانایا " Poklonnaya" در مسکو محل ویژه ای تدارک دیده شده که هر روز همزمان با اذان مغرب می توان در این محل جمع شد و افطار کرد.در این محل برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز اجرا می شود و فیلم هایی در مورد جهان اسلام پخش می شود.
سخنرانی یک روحانی برای مهمانان در سفره افطار و در هنگام تناول غذا از آداب پسندیده ماه رمضان در مساجد و خیمه های رمضان در روسیه است که از نکات ضروری و کاربردی برای جوانان با استناد به آیات قرآن کریم سخن گفته می شود.
               
               
در چند سال اخیر در هنگامه ماه مبارک رمضان در محل پارک پیروزی مسکو و در کنار مسجد این پارک،خیمه رمضان مسکو گشایش می یابد.این برنامه که چند سال متوالی است در مسکو و به اهتمام شورای مفتیان روسیه برگزار می‌شود در قالب ضیافت افطار و اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی ویژه کشورهای مسلمان اجرا می‌گردد.
مسلمانان روسیه در آخرین روز ماه مبارک رمضان و با فرا رسیدن عید فطر،لباس های خاص و مخصوصی را به تن می کنند و در این روز به دیدار سایر مسلمانان می روند.مسلمانان روزه دار، افطار را در کنار خانواده و دوستانشان برگزار می کنند.
در روز عید فطر،میلیون ها مسلمان روس نماز باشکوه عید فطر را برگزار می کنند.بسیاری از مسلمانان شهرهای "مسکو" و "سن پترزبورگ" نماز روز عید فطر را در خیابان ها اقامه می کنند. مساجد مسکو در روز عید فطر،میزبان نود هزار مسلمان هستند./ه

برچسب ها: رمضان ، پهناور ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.