سفارش به قرائت قرآن جایگاه بلندی در معارف والای اسلامی دارد چنانکه در دعای روز بیستم رمضان آمده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در فراز های دعای روز بیستم رمضانآمده است: اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوَابَ الْجِنَانِ وَ أَغْلِقْ عَنِّي فِيهِ أَبْوَابَ النِّيرَانِ وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ يَا مُنْزِلَ السَّكِينَةِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ‏.
خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت و ببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل‌كننده آرامش در دلهاى مؤمنان.
گشودن بابهای بهشت و قفل نهادن بر دروازه های جهنم، جز از راه عمل انسان و نتیجه فکر و رفتار او، نه مقدور است و نه مقبول.
بهشت، همان نتیجه اعمال و تجسم رفتار آدمی است و جهنم همان تصویر و تصور زشتی و پلشتی که آبشخورش کردار نابکار انسان نسیان زده است ،هم آنچنان که فرمود «بهشت و جهنم در همین دنیا، نیکوکار و بدکار را دربرگرفته اند».
اما بی هیچ تردید و ترددی، یکی از بابهای گشودة بهشت در دنیا و در حیات طیبه انسان، قرائت قرآن و عمل بدان است.
سفارش به قرائت قرآن جایگاه و پایگاه بلندی در معارف والای دینی دارد چنانکه نورانیت خانه و نزول ملائکه به کاشانه، ترنم واژه های قدسی خدا و طیران فرشتگان رها، پرده در پرده، شکفتن نغمه های موسیقای آسمانی عشق را برای خواننده کلام حضرت رب، به ارمغان می آورد.
پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمودند: خانه هاي خود را به تلاوت قرآن روشن کنيد و آنها را گورستان نکنيد چنانچه يهود و مسیحیت کردند، در کليساها و عبادتگاههاي خود نماز می خوانند ولي خانه هاي خويش را معطل گذارده اند (و در آنها عبادتي انجام ندهند)/ زيرا که هر گاه در خانه بسيار تلاوت قرآن شود خير و برکتش زياد شود و اهل آن به وسعت رسند و آن خانه براي اهل آسمان درخشندگي دارد چنانچه ستارگان آسمان براي اهل زمين مي درخشند.
و چه عملی زیباتر و درخشنده تر از قرائت قرآن و عمل بدان و چه موقفی والاتر از رمضان و بهار قرآن./س
برچسب ها: قم ، دعا ، رمضان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.