دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامي به نشست مشورتی سوریه در تهران بر توقف سریع خشونت ها، تهديد، ارعاب، آدم ربایی و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد.

به گزارشخبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، کنسولو ویدال نماینده سازمان ملل درنشست مشورتي تهران درباره سوريه با اشاره به برنامه عمل توافق شده در نشست 30 ژوئن ميان اعضاي شوراي امنيت اظهار داشت: ما معتقد بوديم كه اين برنامه مي‌تواند فرآيندي براي صلح باشد اما اين برنامه پيگيري نشد و وضعيت وخيم‌تر شد.
 
دبیرکل سازمان ملل متحددر پیاميبر توقف سریع خشونت ها، آدم ربایی و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد.
 
نماينده سازمان ملل همچنین در ادامهاين پیام اضافه كرد: با وجود اینکه طرح 6 ماده ای کوفی عنان مورد پذیرش طرفین قرار گرفته، اما همچنان دولت و معارضین از سلاح استفاده می کنند.
 
وي افزود: باید تلاش کنیم تمام گروه‌های اپوزیسیون و دولت سوریه در کنار هم جمع شوند و مجمع عمومی سازمان ملل هم بر اهمیت پیشرفت سریع در انتقال سیاسی تاکید دارند و كشورهاي مختلف را به حمايت فعال در اين زمينه تشويق كرد و همچنين دولت سوريه را تشويق كرد كه به اين فرآيند بپيوندد.
 
نماينده سازمان ملل در اين نشست خاطر نشان كرد: تمام طرف‌ها بايد در اين زمينه مسئوليت پذير بودهو نسبت به جان غيرنظاميان سوري حساسيت داشته و از آن مراقبت كنند وقطعنامه‌هاي مجمع عمومي و شوراي امنيت خواهان قطع هرگونه خشونت و كشتار غيرنظاميان و در نظر گرفتن حقوق تمامي اقشار و فرآيندي انتقالي در اين كشور است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار