ساسان سالور تهيه كننده فيلم آمين خواهم گفت، در خصوص عكاسي آثارش در گفتگو با خبرنگار
باشگاه خبرنگاران گفت: در انتخاب عكاس كارهايم به سه بخش عكس هنري، عكس گيشه و عكس پشت صحنه تاكيد دارم.
وي در رابطه با اين سه بخش افزود: عكس هنري به واسطه ايجاد موفقيت فيلم در بخش بين الملل، عكس گيشه با فوكوس و تصاوير كلوز آپ از چهره سوپر استارهاي فيلم براي تبليغات در گيشه ها و نيز عكس هاي پشت صحنه و پيش توليد براي تعيين فضا و لوكيشين مناسب فيلم برداري و تكميل صحنه هاي ثبت شده از فعاليت جاري در مراحل مخالف كار اهميت دارد.
وي در خصوص انتخاب بين عكاس حرفه اي با دستمزد بالا و عكاس كم تجربه با هزينه پرداختي كم تر اظهار داشت: در سينماي ايران به عكس و عكاس فيلم توجه نشده است و در كل هزينه پرداختي عكاس نسبت به كار عكاسي در اين حوزه در مقايسه با ساير عوامل مبلغ چشم گيري نيست همچنين بين دستمزد عكاس با سابقه و كم تجربه تفاوت خاصي وجود ندارد.
سالور افزود: در كار عكاسي سينما افراد زيادي وارد شده اند و حتي مي توان به افرادي اشاره كرد كه عكاسان ماهري هستند اما در زمينه عكاسي فيلم توانايي چنداني ندارند و فعاليت در سينما براي چنين افرادي به عنوان آزمون و خطاست كه اگر توانستند موفقيت قابل قبولي كسب كنند به كار خود ادامه مي دهند.
وي در ادامه گفت: اين كم توجهي و هزينه هاي پرداختي پايين به عكاسان سينما امري غير منصفانه است زيرا عكاسي حرفه اي در اين زمينه بسيار سخت و حساس است.
سالور همچنين تصريح كرد: با اين حال ترجيح مي دهم از عكاسان با تجربه و صاحب سبك و شناسنامه در كارهايم بهره گيرم.
وي با بيان اينكه تاكنون با عكاس هاي خوبي كار كرده است، اظهار كرد: جواد جلالي كه يكي از بهترين عكاس هاي امروز سينماي ايران و عكاس فيلمي هم چون بدرود بغداد است و به حق شايسته دريافت سيمرغ بوده است، صاحب عكس هاي يكي از به ياد ماندني ترين فيلم هايم است.
وي در اين خصوص اشاره كرد: در طول اين فيلم متاسفانه يكي از بازيگران دچار بيماري سرطان شد و يك فريم از عكس هاي جلالي براي كمك به اين بازيگر به فروش رفت.
سالور در پايان افزود: شهرام عليقي يكي ديگر از عكاسان شايسته كشورمان است كه با عكس برداري در كردستان عراق و ارسال تنها پنج فريم به جشنواره كن توانست توجه آنها را جلب كرده و آنها را مشتاق تماشاي فيلم كند./ي2