مخالفان سوري مدعي هستند ، نبرد آينده در سوريه بين آنها و افراد خارجي مورد حمايت عربستان سعودي ، کويت و قطر خواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ خبرنگار خبرگزاري رويترز در گزارشي از شمال سوريه گفت حضور شبکه القاعده و هزاران فرد مسلح تندروي خارجي باعث نگراني براي سوريه از جمله افراد مسلح سوري است.
اين خبرنگار به نقل از مخالفان سوري اعلام کرد نبرد آينده بين افراد مسلح سوري و خارجي‌هاي مورد حمايت عربستان و کويت و قطر خواهد بود.

عقبه عبد الله گزارشگر العالم در گزارشي گفت : افراد مسلح سوري همچنان بر سرنگوني نظام سوريه پافشاري و با هرگونه مذاکره براي دستيابي به راهکار سياسي مخالفت مي‌کنند .
با تحريک خارجي و به کار گيري شمار زيادي از افراد مسلح خارجي ، اوضاع در سوريه بحراني شده است .
عمليات انفجاري ، کشتار بي هدف غير  نظاميان به دست افراد مسلح ، تجارت با قاچاق سلاح ، انتشار خبرهايي از تجارت با اعضاي انسان ، ربودن ثروتمندان يا يکي از اعضاي خانواده‌هاي ثروتمند براي دريافت غرامتهاي سنگين از جمله جناياتي است که روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز به آنها متمرکز شده است . بسياري از جنايات ديگر نيز در رسانه هاي غربي بازتاب داشته و باعث نگراني افراد مسلح سوري نيز شده است.

محمد حسين محمد ابراهيم از افراد مسلح اردني بازداشت شده در سوريه گفت:«شخصي به نام عدنان نايفه از ساکنان اردن در شهر زرقا مرا براي جهاد در سوريه متقاعد کرد و گفت حاکم سوريه بر اساس احکام قرآن حکومت نمي کند ».
عبد الرحمن جمال عامر الطيطي از افراد مسلح اردني بازداشت شده در سوريه گفت:« وقتي ما رسيديم ما را کاملا به سلاح مجهز کردند و گفتند به سلاح مجهز باشيد . بيست صندوق پر از مهمات نيز  دادند و گفتند اينها را براي جوانان در سوريه ببريد».

افراد مسلح در سوريه به شدت نگران هستند زيرا پس از پايان نبرد با بشار اسد با اهداف متفاوت جنگجويان خارجي که از قطر ، عربستان ، کويت ، ليبي ، شرق اروپا ، پاکستان و افغانستان آمده‌اند مواجه خواهند شد . افراد مسلح سوري بيم آن دارند که جبهه نبرد جديدي عليه آنهايي که هم پيمان امروز هستند گشوده شود .

افراد مسلح خارجي آنچه را که پس از اشغالگري آمريکا در عراق رخ  داد تکرار و فتنه طائفه اي را در سطح گسترده‌اي شعله ور مي کنند . شايد برخي از آنان مي‌خواهند در سوريه پايگاه ايجاد کنند .
افراد مسلح سوري وجود اختلافات با جنگجويان خارجي را که در برخي مواقع به حد درگيري مي رسد پنهان نمي‌کنند و اين اختلافات نيز بر سر مواردي همچون شيوه توزيع سلاحهاي به سرقت رفته از موسسات دولتي و سرنوشت مبالغ هنگفتي ارسال شده از قطر و عربستان و کويت است.
شايد بزرگترين نگراني از ديد افراد مسلح سوري ، کنترل بر جنگجويان خارجي پس از پايان نبرد عليه نيروهاي دولتي سوري است و هيچ تضميني براي خروج خارجي‌ها از سوريه وجود ندارد .


برچسب ها: سوریه ، تروریست ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار