نماينده دائم سوريه در سازمان ملل در نامه اي به شوراي امنيت اين سازمان اسرائيل ، آمريکا، عربستان سعودي ،ترکيه و قطر را به سازماندهي مراکز عمليات نظامي در ترکيه با هدف حمايت از مخالفان مسلح سوريه متهم کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ بشار الجعفري دراين نامه که روز جمعه منتشر شد بار ديگر قطر ، ترکيه و عربستان سعودي را به حمايت مالي و تسليحاتي از گروههاي مسلح و تروريستي در سوريه متهم کرد .

نماينده سوريه در اين نامه تاکيد کرد : ترکيه پايگاههايي را به عنوان مراکز عمليات نظامي درخاک خود برپا کرده است و سرويسهاي اطلاعاتي اسرائيل ، آمريکا ، عربستان و قطر اين مراکز را اداره مي کنند .  
بشار الجعفري افزود : از مراکز نظامي در ترکيه براي نظارت بر حملات مسلحانه تروريستها عليه شهروندان سوريه در شهر حلب و ديگر شهرهاي سوريه استفاده مي شود .
 وي خاطر نشان کرد ، شمار زيادي از تروريست ها پس از ورود به سوريه دست به جنايت و کشتار مردم مي زنند .

نماينده سوريه تصريح کرد : کشورهايي که ازحوادث شهر حلب ابراز نگراني مي کنند و ازشوراي امنيت سازمان ملل مي خواهند نشست اضطراري براي بررسي اوضاع اين شهر برگزار کند ، در واقع همان کشورهايي هستند که با حمايت از تروريست ها و ارسال سلاح براي آنان عامل اصلي بروز بحران و فاجعه در سوريه  هستند .
 بشار الجعفري در ادامه اين نامه آورده است : آمريکا ، فرانسه ، انگليس و ترکيه مي کوشند تا موازنه قوا
 را در منطقه تغيير دهند و کشورهاي منطقه را وادار مي کنند  از سياستهاي سلطه جويانه آنان
 پيروي کنند .
 نماينده سوريه در ادامه نامه از شوراي امنيت سازمان ملل خواست اين کشورها را تحت فشار بگذارد تا از حمايت مالي و تسليحاتي گروههاي مسلح و اعزام آنان به خاک سوريه دست بکشند .
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، حامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار