يك عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم گفت: شهرزاد قلی‌خان می‌تواند از طریق دادگستری تهران علیه دولت آمریکا طرح دعوا کند.

حجت‌الاسلام موسی قربانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی‌ قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آزادي شهرزاد میرقلی‌خان اظهار داشت: شهرزاد قلی خان 5 سال قبل به دلیل اتهامات اثبات نشده توسط دولت و مقامات قضایی آمریکا محاکمه و زندانی شد.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم تصریح کرد: وی اکنون محکومیت غیرقانونی خود را کاملا سپری کرده و با اتمام دوران محکومیت از کشور آمریکا خارج شده است و بر اساس اخبار منتشر شده طی چند روز آینده به کشور باز مي‌گردد.

وی با تاکید بر پیگیری حقوق مير قلی‌خان از مجامع بین‌المللی گفت: تقاضای غرامت و شکایت به مراجع حقوقی و قضایی بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر از حقوق شهرزاد قلی‌خان است كه ايران بايد با جديت پيگير كند.

حجت‌الاسلام قربانی ادامه داد: شهرزاد مير قلی‌خان می‌تواند از طریق دادگستری تهران، علیه دولت آمریکا طرح دعوا کند و همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران نیز با طرح شکایت در دادگاه لاهه می‌تواند حقوق این شهروند کشورمان را پیگیری کند.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم خاطرنشان كرد: اگر ايران با يك شهروند آمريكايي چنين برخوردي مي‌كرد قطعا دولتمردان اين كشور سكوت نمي‌كردند و دولتمردان كشورمان هم نبايد سكوت كنند.

"انتهاي پيام"/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار