معاون وزير امور خارجه تاجيكستان با معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، نظام الدين زاهدوف معاون وزير امور خارجه تاجيكستان كه به منظور شركت در اجلاس مشورتي تهران پيرامون سوريه به كشورمان سفر كرده است،  با سيد عباس عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفتگو کرد.

در اين ملاقات، روابط دوجانبه، تحولات منطقه بويژه تحولات و وقايع اخير در سوريه و نيز در منطقه بدخشان تاجيكستان مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.

زاهدوف ضمن تشكر از دعوت بعمل آمده جهت شركت در اجلاس مشورتي پيرامون سوريه و ارج نهادن به تلاش‌هاي اصولي و سازنده جمهوري اسلامي ايران براي كمك به حل بحران سوريه، تحولات جاري در سوريه را پيچيده و مشكوك خواند و تصريح كرد كه مشكلات سوريه ناشي از دخالت بيگانگان است.

عراقچي نيز ضمن تشريح مواضع جمهوري اسلامي ايران تاكيد کرد كه اصلاحات در سوريه توسط تروريستهاي خارجي محقق نمي‌شود.

در اين گفتگو ، معاونين وزراء امور خارجه دو كشور، آخرين وضعيت همكاري‌هاي دوجانبه و اجراي پروژه‌هاي راهبردي در روابط فيمابين را بررسي کردند. در اين راستا طرفين توسعه همكاري‌هاي سه جانبه ايران، تاجيكستان و افغانستان را نيز مورد تاكيد قرار دادند.

معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به وقايع اخير بدخشان تاجيكستان و محكوم كردن هرگونه اقدام تروريستي، بر اهميت حفظ صلح و ثبات در تاجيكستان و حل و فصل مشكلات از طريق گفتگو و روش‌هاي مسالمت آميز تاكيد کرد.

وي همچنين از سوء استفاده بيگانگان در حوادث اخير بدخشان ابراز نگراني كرد.

معاون وزير امور خارجه كشورمان ضمن مشكوك خواندن كشته شدن نماينده حزب نهضت اسلامي تاجيكستان همزمان با وقايع اخير ، خواستار پيگيري و رسيدگي موضوع از سوي تاجيكستان شد.

معاون وزير امور خارجه تاجيكستان نيز ضمن ارائه گزارشي از آخرين وضعيت استان بدخشان، تصريح كرد كه در حال حاضر آرامش در اين منطقه برقرار است.

وي با اذعان به امكان سوء استفاده بيگانگان از حوادث منطقه، تاكيد کرد كه دادستاني تاجيكستان بصورت جدي در حال تحقيق كامل پيرامون كشته شدن نماينده حزب نهضت اسلامي تاجيكستان در استان بدخشان است و نگراني دوستان ايراني را درك مي‌كند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار