دبیر اجرایی نهمین کنگره ام اس گفت:متاسفانه آمار مبتلایان به ام اس روز به روز در حال افزایش بوده و لازم است اطلاع رسانی های لازم در این خصوص صورت بپذیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین کرمانپور با بیان این که امروز ابتلا به بیماری ام اس با توجه به وجود امکانات درمانی پیشرفته، چندان نگران کننده نیست، اظهار کرد: بخش عمده درمان بیماری به دست خود بیمار است و می توان با امیدبخشی و انجام یک کار تیمی مناسب با بیماری مقابله کرد.
کرمانپور درباره مسائل و مشکلات مبتلایان به ام اس اظهار داشت: تامین دارو،عمده ترین مشکل بیماران ام اس است. البته هزینه درمان دارویی بسته به نوع و شدت درگیری تفاوت می کند.
وی با بیان این که مشکل دیگر بیماران ام اس این است که از لحاظ روحی به شدت آسیب پذیر می شوند، گفت: اغلب مبتلایان افراد سالم و توانمندی بوده اند و ضعف و ناتوانی ناشی از بیماری باعث می شود تا در جمع دوستان، محیط کار و محل تحصیل دچار مشکل شوند.  
دبیر اجرایی نهمین کنگره ام اس ادامه داد: این امکان وجود دارد که تعدادی از این افراد گوشه نشین شوند و یا به دلیل ضعف عضلانی در راه رفتن دچار مشکل شوند. به همین خاطر مایل نیستند اطرافیان از بیماری آن ها آگاه شوند. با اطلاع رسانی کافی در این خصوص می توان به تغییر نگرش در خصوص این بیماری کمک کرد.
کرمانپور در خصوص به انتشار خبر مبنی بر ابتلای یک فرد به ام اس در هر خانواده تا 10 سال آینده گفت: این یک برداشت اشتباه بوده است . در علم پزشکی منظور از خانواده، عبارت فامیلی یا بستگان ژنتیکی فرد است. این افراد شامل، پدر و مادر، پدر و مادر بزرگ مادری و پدری و برادران، خواهران، دایی، خاله، عمو و عمه ی فرد می شود. بنابراین با این تعریف انتظار تا 10 سال آینده در هر فامیلی یک مبتلا به ام اس خواهیم داشت.  
وی در ادامه از برگزاری نهمین کنگره ام اس خبر داد و گفت: هتل المپیک تهران میزبان متخصصان و گروههای مختلف جامعه پزشکی در روزهای 11 و 12 آبان ماه سال جاری خواهد بود.
کرمانپور تازه هاي تشخيص، درمان و كنترل ام اس، ژنتيك در ام اس، ايمونولوژي در ام اس، پاتوفيزيولوژي، بيولوژي و علوم پايه پزشكي در ام اس، تغذيه در ام اس، توانبخشي و ام اس، حاملگي در ام اس، نورسايكولوژي و ام اس، نوروافتالمولوژي در بيماري ام اس، اپيدميولوژي، طب مكمل، پرستاري در ام اس و كاربرد و عوارض دارويي را از جمله محورهاي برگزاری اين كنگره دانست و یادآور شد: آخرين مهلت جهت ارسال مقالات پانزدهم شهريور ماه سال جاري مي باشد./عط
برچسب ها: ام اس ، حاملگی ، ایمونولوژی ، طب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار