تیم های بسکتبال آرژانتین و روسیه رقابتی در حد فینال برای مدال برنز المپیک داشتند و در پایان این تیم قدرتمند روسیه بود که ترکیب قهرمان سال 2004 را شکست داد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم بسکتبال آرژانتین همچنان بخشی از ترکیب تیم قهرمان سال 2004 آتن را حفظ کرده اما ستاره های این تیم با تمام قدرت و تجربه خود به سد محکمی مثل روسیه برای کسب مدال برنز برخورد کردند با فیزیک تقریباً مشابه بازیکنان 2 تیم در اکثر دقایق با هم مساوی بودند و همچنین یک حاضر به از دست دادن مدال برنز بازی ها نبودند.

پس از اینکه آرژانتین کوارتر اول را با نتیجه 20 بر 19 به نفع خودمان تمام کرد، در لحظات پایانی نیمه نیز خود را برای برنده به رختکن رفتن آماده می کرد که یک پرتاب 3 امتیازی از روسیه نتیجه را 40 بر 38 به نفع این تیم تغییر داد.

بازی تا اواسط کوارتر سوم بسیار نزدیک و البته کم امتیاز پیش رفت اما از این دقیقه روس ها به تدریج با دفاع خوب از آرژانتین امتیاز گرفته و حتی اختلاف را به 9 امتیاز رساندند.

آرژانتینی ها به روسیه اجازه خودنمایی بیشتر را نداده و پس از اینکه اختلاف را تا ابتدای کوارتر آخر به 3 امتیاز رساندند گل اسکولا نتیجه را به 61 بر 60 رساند و تا دقیقه پنجم بازی 62 -62 مساوی شد.

از این لحظه تا دقیقه آخر 2 تیم به صورت پینگ پنگی امتیاز گرفته و هر حمله یک گل را به همراه داشت اما در 2 دقیقه پایانی پس از گل شدن پرتاب دلفینو روسیه با 2 حمله پیش افتاد که جینوبیلی با تجربه از آرژانتین با یک 2 امتیازی بخشی از آن را جبران کرد.

تراژدی آرژانتین وقتی رقم خورد که این تیم در 45 ثانیه پایانی 77 بر 76 از رقیب اروپایی پیش بود اما در این لحظه روسیه ابتدا یک پرتاب 3 امتیازی و سپس یک 2 امتیازی را بعد از حمله ناموفق آرژانتین به گل تبدیل کرد و 81 بر 77 به پیروزی رسید مانوئل جینوبیلی با 21 امتیاز، نوچیونی با 16 امتیاز و 7 ریباند و دلفینو با 15 امتیاز و شش ریباند برترین های آرژانتین و شود با 25 امتیاز و 5 پاس منجر به گ، کریلنگو با 20 امتیاز و 8 ریباند به علاوه بر فرید زون با 19 امتیاز برترین های روسیه بودند.

بازی فینال بسکتبال المپیک نیز تا ساعاتی دیگر میان تیم های اسپانیا و آمریکا برگزار می شود./مح

برچسب ها: بسکتبال ، روسیه ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار