بايد به جاي اخذ ماليات از خانه هاي خالي به سمت عرضه و تقاضا در كنار مسكن مهر حركت كرد تا تعادلي در اين بخش ايجاد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهرداد لاهوتي نايب رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با راديو اقتصاد با بيان اين مطلب گفت: اخذ ماليات از خانه هاي خالي هنوز در مجلس به صورت قانون تصويب نشده است اما گرفتن ماليات از اين خانه ها كار درستي نيست.

وي تصريح كرد: بخشي از خانه هاي خالي توسط انبوه سازان سرمايه گذاري شده است متاسفانه با پايين بودن ميزان تسهيلات نمي توان كار ساخت و ساز را شروع كرد و در همه جاي دنيا درصدي از سرمايه گذاري را دولت پرداخت مي كند و در كشور ما با تسهيلات 25 ميليون توماني نمي توان يك خانه 150 ميليون توماني خريد بايد تدابير اساسي در اين خصوص انديشيده شود.

لاهوتي اظهار داشت: در حال حاضر با تعادلي كه در بخش عرضه و تقاضا وجود دارد شاهد افزايش قيمت مسكن هستيم و ساليانه يك تا يك و نيم درصد نياز مسكن كشور است، متوسط بازسازي و تعميرات در بخش ساخت و ساز 470 هزار واحد در شهر و 20 هزار مسكن روستايي است كه طبق زمانبندي 10 ساله انجام مي شود بنابراين باز هم كمبود 15 هزار مسكن در كشور داريم.

عضو كميسيون مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد، بايد با برنامه ريزي اصولي و حمايت بخش خصوصي بتوانيم مسكن اقشار كم درآمد را تامين كنيم در سالجاري شرايط خوبي با راه اندازي صندوق توسعه ملي فراهم شده است و براي بخش كشاورزي و صنعت 2 هزار ميليارد دلار درآمد اختصاص يافته است.

وي يادآور شد: وضع كردن ماليات براي تعداد محدودي از خانه هاي خالي شايد كار خوبي باشد و با توجه به شرايط فعلي آسيب در بخش مسكن به وجود مي آورد.

لاهوتي خاطرنشان كرد: بايد به سمت عرضه و تقاضا حركت كرده تا بتوانيم در كنار ساخت مسكن مهر تعادل را در بخش مسكن كشور فراهم كنيم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار