عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران و دبیرعلمی نخستین سمینار امنیت اطلاعات و شبکه در سازمان گفت: بیش از 300 نفر از مدیران ، کارشناس و متخصص حوزه فناوری اطلاعات و امنیت شبکه در این سمینار حضور پیدا می کنند.


نوید کمالی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: بنا بر آمارهای جهانی در چهار سال گذشته میزان حملات اینترنتی که از خاک کشور آمریکا سرچشمه گرفته اند بین ۷ الی ۲۳ درصد در نوسان بوده است.

وی ادامه داد:اگر حملات اینترنتی را بر اساس قاره بررسی کنیم، سهم قاره آسیا و اقیانوسیه ۴۲ درصد، اروپا ۳۵ درصد، آمریکا ۲۱ درصد و قاره آفریقا ۵/۱ درصد می باشد.

عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران متذکر شد: رشد بالای حجم حملات اینترنتی و سایبری در قاره آسیا و منطقه خاورمیانه به ما این آگاهی را می دهیدکه منطقه ما و کشور ما باید بیش از پیش کلیه زیرساختهای دفاعی خود را در حوزه دفاع سایبری تحکیم و تقویت نماییم از این رو ما در بخش آموزش و در راستای بهره گیری از کلیه فرصتهای آموزشی و ترویج و تبیین دانش امنیت سایبری با برگزاری این سمینار قصد آموزش ترویج جدیدترین راه کارها و استانداردهای ایمن سازی ساختارهای اداری و سازمانی را داریم .

وی ابراز امیدواری کرد: این حرکت و تلاش جهاد گونه گامی موثر در حوزه آموزش نیروهای متخصص در حوزه امنیت اطلاعات و شبکه باشد./س

برچسب ها: فناوری ، سمینار ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.