شهروند ايراني که اخيرا از زندان امريکا آزاد شده است، در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت، وي در مدت بازداشت در امريکا، «به هر شکل ممکن» مورد شکنجه قرار گرفته است.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛  "شهرزاد ميرقلي خان" پس از آن‌که يکشنبه شب (۲۲ مرداد) از عمان وارد تهران شد، به خبرنگار پرس تي‌وي گفت: «آن‌ها من را به زندان انداختند؛ ۱۸ ماه اول وحشتناک بود زيرا من به هر شکل ممکن مورد شکنجه قرار گرفتم. شکنجه فيزيکي، البته من را مورد ضرب و جرح قرار نمي‌دادند اما من را به مدت ۱۸ ساعت در سلولي بسيار سرد با زنجيرهايي دور کمرم، دور دستان و پاهايم، نگه مي‌داشتند. و آن‌ها هميشه زنجيرها و دستبندها را طوري مي‌بستند که پوستم کنده مي‌شد.»
 
شهرزاد افزود: «آن‌ها (مقامات امريکايي) فقط وکلاي تسخیری برايم انتخاب مي‌کردند. اگرچه آن‌ها به من مي‌گفتند که بايد با اين وکيل آغاز کني، من بايد به وکيل اول ۲۰ هزار دلار پول مي‌دادم هرچند وي يک وکيل تسخیری بود.»
 
"حسين نوش آبادي"، سفير ايران در عمان روز جمعه (۲۰ مرداد) گفت، ايران به خاطر تضييع حقوق ميرقلي خان به دادگاه‌هاي بين‌المللي و سازمان‌هاي حقوق بشر شکايت کرده و حتي خواستار جبران خسارت شده است.  
 
گفتني است، ميرقلي خان در دسامبر ۲۰۰۷ و پس از آن که مجبور به ترک تعطيلاتش در قبرس و بازگشت به امريکا شد، در اين کشور بازداشت شده بود. وي پس از بازداشت و با وجود تکذیب انجام هر گونه کار اشتباه، به دستور دادگاه فدرال فلوريدا به ۵ سال زندان محکوم شده بود. وي در تاريخ هفتم آگوست وارد شهر مسقط پايتخت عمان شد. قلي خان پس از گذراندن ۵ سال حبس در زندان‌هاي امريکا، بار ديگر به جمع دختران دوقلو و مادرش بازگشته است.
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار