ترويج فرهنگ قرآني در قالب هنر به دليل ارائه‌ي تفسير زيبا از آن امري ضروري است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، در نشست خبري جشنواره هاي قرآني آيات كه در نمايشگاه قرآن برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي رئيس نمايشگاه قرآن گفت: يكي از راه هاي ترويج قرآن، ارائه تفسير آن به زبان و قالب هنر كه داراي مباني، اصول و شرايطي كه اگر رعايت شود تفسيري زيبا از قرآن ارائه مي شود.
وي افزود: جشنواره هاي قرآني آيات با اين هدف آمده تا بتواند زيبايي ها و فرا اقليمي بودن آن را به صورت ويژه نشان دهد ما اهداف مشخصي را در جشنواره دنبال مي‌كنيم و يكي از آن اهداف افزايش بستر خلاقيت در حوزه هاي فرهنگ سازي آموزه هاي قرآن با هنر است.
حجت الاسلام محمدي گفت: ما براي رسيدن به اهداف خود ساختاري داريم كه سياست گذاري جشنواره و اعضاي آن را دبيري قائم مقام وزير در امور قرآني، معاونان هنري، سينمايي، فرهنگي ايشان و برخي از دستگاههاي ديگر تشكيل ميدهند.
وي افزود: امسال 32 جشنواره در 28 استان از پايان شهريور ماه امسال آغاز و افتتاحيه آن در اوايل بهمن ماه مي شود كه شعار و موضوع محوري آن نقش قرآن در بيداري اسلامي است.
رئيس بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم اظهار داشت: يكي از موضوعات كلي جشنواره هاي قرآني آيات سيماي انسان در قرآن، از قالب هاي جشنواره مي‌توان به ادبيات قرآني، قرآن و هنرهاي نمايشي، قرآن و هنرهاي تجسمي اشاره كرد./ي2
برچسب ها: جشنواره ، قرآن ، آیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.