عملیات میدانی طرح آمارگیری نیروی کار در کشوردر استان زنجان نیزآغازشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران زنجان کارشناس دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان گفت: این طرح از21مرداد ماه امسال آغاز وتا 3 شهریورادامه دارد.

عزیزخانی افزود:براساس آخرین نتایج منتشر شده پارسال در استان زنجان نرخ بیکاری 4/8 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی نیز 6/41 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: منظور از نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 10 ساله و بیشتر استان است که به داشتن شغل یا فعالیت اقتصادی تمایل دارند و همچنین امسال 6/91 درصد جمعیت 10 ساله و بیشتر استان شاغل هستند.

کارشناس دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان ادامه داد: در طرح آمارگیری نیروی کار استان که در هفته سوم و چهارم ماه میانی هر فصل اجرا می‌شود به 1320 خانوار مراجعه می‌کنیم که این تعداد خانوار در سطح نقاط شهری و روستایی استان توزیع شده‌اند و پراکندگی این خانوارها که در 110 خوشه دسته‌بندی شده‌اند، به گونه‌ای است که حتی به دورترین نقاط روستایی مانند روستای بالاکوه در شهرستان طارم مراجعه می‌شود.

عزیزخانی گفت: در این طرح علاوه بر مشخصات جمعیتی و شناسنامه‌ای خانوار برای افراد بالای 10 سال خانوار نیز فرم اطلاعات اشتغال تکمیل می‌شود و سئوالاتی در خصوص میزان وقتی که فرد در شغل خود مشغول بوده است، پرسیده می‌شود.

وی افزود: همچنین در این فرم ما سئوالاتی در مورد آرزوهای فرد می‌پرسیم که اینکه آیا این فرد شاغل دوست دارد چند روز در هفته و چند ساعت در روز کار بکند و یا این که فرد از شغل فعلی خود راضی هست؟ آیا مزایای فعلی شغل‌اش قابل قبول است؟

این کارشناس خاطر نشان کرد: نتایج این آمارگیری 2 ماه بعد از ارسال فایل استخراج به تهران توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود./س

برچسب ها: آمارگیری ، نیروی ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.