استاندار تهران ميزباني اجلاس غيرمتعهدها در شهر تهران را يک کار بزرگ و ملي خواند و گفت: در برگزاري اجلاس سنگ تمام خواهيم گذاشت و ايرادي به عنوان ميزبان نخواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مرتضي تمدن در نشست شوراهاي اداري استان تهران که با محوريت برگزاري شانزدهمين اجلاس غير متعهدها در تالار وزارت کشور برگزار شد، ضمن تسليت به حادثه ديدگان زلزله آذربايجان شرقي گفت: اين حادثه هشداري است براي ما و دست اندر کاران که هر لحظه امکان وقوع اين حادثه وجود دارد و مهم  است که چگونه خود را با اين حادثه تطبيق دهيم.

وي ادامه داد: عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مربوطه در امر کمک رساني به زلزله زدگان اخير قابل تقدير وستايش است و البته کار زيادي براي رفع بحران پيش رو داريم.

تمدن با بيان اينکه بايد قبل از آغاز فصل سرما مشکلات حادثه ديدگان از قبيل داشتن محل امن برطرف شود که البته کار پر حجم وسنگيني است، تصريح کرد: اينجا نقش مديريت بحران بسيار حياتي است و بايد از توان و آمادگي خوبي براي کمک رساني و امداد رساني به زلزله ديدگان صورت گيرد.

استاندار تهران با بيان اينکه آمادگي و توان ما در استانداري تهران در مديريت بحران بالا و قابل توجه است، تصريح کرد: نبايد فراموش کنيم که امکان وقوع اين حادثه (زلزله) در بيخ گوش ما وجود دارد، چرا که تهران در معرض گسل‌هاي بزرگ و عمده‌اي قرار گرفته است.

تمدن ادامه داد: تجربه تاريخي نشان مي‌دهد که اين اتفاق براي تهران ممکن است رخ دهد و نبايد سازمان‌ها دچار فراموشي و سستي در امور مديريت بحران شوند، لذا از تمامي دستگاه‌هاي ذي‌ربط تقاضا داريم که اين رخداد و واقعه را جدي بگيرند.

وي با انتقاد از کمتر انجام شدن مانورهاي زلزله، اظهار داشت: بايد در تقويم خود مانورها را فعال کنيم و بخشي از اين مانورها که مربوط به آموزش‌هاي عمومي مردم است و بخشي نيز به ميزان توانمندي و هماهنگي دستگاه‌ها ارتباط دارد را تطبيق دهيم.

تمدن در ادامه تصريح کرد: زلزله بحراني است که اگر خوب مديريت نشود تبديل به بحران بزرگتري مي‌شود.

تمدن با بيان اينکه يک ميليون و 500 هزار ميليارد ريال براي خريد ماشين آلات و تجهيزات مقابله بازلزله را وارد استان کرده‌ايم، گفت: ورود تجهيزات براي اين گونه حوادث پيش‌بيني شده است، البته بايد توجه کرد که اين امکانات در تهران جمع نمي‌شود و به شهرستان‌ها نيز منتقل مي‌شود تا کمبود امکانات در صورت وقوع حادثه مواجه نشويم.

تمدن با بيان اينکه حدود 6 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران داريم، گفت:‌ هم اکنون مقاوم سازي شبکه برق، گاز و آب سالهاست که در تهران شروع شده ولي اميدواريم که سرعت خوبي را نيز در انجام اين کار داشته باشيم.

وي ادامه داد: کار در تهران سنگين است و با هيچ جا قابل مقايسه نيست. زلزله در تهران به نشانه اين است که تمام سلسله اعصاب را تحت تاثير قرار خواهد داد، لذا بايد مديريت بحران در تهران را جدي بگيريم تا دچار مشکلي نشويم.

تمدن در خصوص برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران گفت: ميزباني اين اجلاس در شهر تهران يک کار بزرگ و ملي است و مدت‌هاست که بحث توان مديريت استان را در حوزه هاي مختلف به خود معطوف کرده است.

تمدن در پايان خاطر نشان کرد: تاثيرات برگزاري اين اجلاس هم بر جامعه جهاني و هم بر کشور خودمان بسيار بالا است و زمان زيادي تا زمان برگزاري نداريم؛ در برگزاري اجلاس سنگ تمام خواهيم گذاشت و ايرادي به عنوان ميزبان نخواهيم داشت.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار