كمبود امكانات به رغم وجود استعدادهاي هنري بسيار در شهرستان ها دليل انزواي آثار خلق شده توسط شهرستاني هاست.

فريدون سوراني كارگردان تئاتر و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص علل كم توجهي به سوژه هاي تلويزيوني و سينمايي شهرستاني اظهار داشت: در شهرستانها و مناطق مختلف بازيگران فعال و مستعد بسياري كه ساليان سال به صورت مستمر و مداوم به كار مي‌پردازند وجود دارند كه كار نمياش ، صحنه، تلويزيون و سينما انجام مي‌دهند اما به دليل عدم امكانات كافي آ‌ثار آنان به ندرت از تلويزيون ديده مي شود.
وي افزود: اگر از تجربيات هنرمندان و عوامل شهرستاني در حين انجام كار بهره گرفته شود شاهد آثار قابل قبولي از سوي‌ آ‌نان خواهيم بود.
سوراني در خصوص نقش رسانه در بهبود اوضاع خاطرنشان كرد: رسانه با تاثير فراوان بر اين امر قادر به شناسايي و معرفي افراد هنرمند ناشناس در گوشه و كنار كشور از طريق رسانه هاي تصويري و مكتوب از قبيل روزنامه و مجلات به  دنياي هنر خواهد بود.
وي افزود: متاسفانه عده اي از اين هنرمندان به دست فراموشي سپرده شده اند كه رسانه با شناسايي اين افراد در نقاط مختلف كشور با يك كلاسه پرونده قادر به كمك به آنان خواهد بود.
سوراني در خصوص نقش جشنواره هاي دانش آموزي و كودك و نوجوان در معرفي استعدادهاي جوان شهرستاني اذعان كرد: جشنواره هاي كودك و نوجوان و يا تئاتر كودك راهي براي استعداديابي و شناسايي افراد مستعد به اين عرصه است و با در اختيار گذاشتن امكانات در خدمت آنان مي‌توان به بهبود اين روند كمك كرد.
اين هنرمند تصريح كرد: با مورد حمايت قرار دادن كارگردانان و بازيگران جوان شهرستاني و آموزش هاي علمي و تجربي به آنان قادر به به كارگيري استعدادهاي آنان خواهيم بود.
سوراني در خصوص تاثير آثار شهرستاني بر ايجاد رونق در عرصه‌ي‌ فيلم و سينما خاطرنشان كرد: كارگردانان شهرستاني با به  تصوير كشيدن آداب و رسوم و سنن خاص منطقه خود ضمن ايجاد ارتباط بيشتر با مخاطب قادر به ايجاد رونق در اين عرصه خواهند بود.
وي افزود: با رعايت موارد فوق ضمن معرفي منطقه خود به ساير شهرها مي‌توانيم در مسائل مختلف اجتماعي و فرهنگي كشور حدفي براي گفتن داشته باشيم.
سوراني در پايان در خصوص تاثير طرح تقسيم كشور به 8 منطقه فرهنگي اظهار داشت: اين طرح در صورت عملي شدن باعث فعاليت هرچه بيشتر افراد شهرستاني در اين عرصه مي شود و در كوتاه مدت نتايج مطلوب تري ارائه خواهد داد./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار