نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي در اخطاري مستند به اصل 88 قانون اساسي، خواستار بررسي به موقع سوال از وزرا در كميسيون‌هاي تخصصي شد و گفت: تاسفانه برخی از سوالاتی که به کمیسیون ها تحویل داده شده از خردادماه هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ مهدی سنایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی و با اشاره به دستور کار هفته جاری مجلس، اظهار کرد: بر اساس اصل ۸۸ در هر مورد که حداقل یک چهارم نمایندگان ار رئیس جمهوری یا هر یک از نمایندگان از وزیران مربوطه سوال کند، آنان موظف هستند که در مجلس حاضر و به این سئوال ها پاسخ دهند.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، خطاب به لاریجانی افزود: شما بارها بر شان مجلس و جایگاه نظارتی این قوه تاکید کردید از سوی دیگر در قانون اساسی نیز مجلس از جایگاه برجسته ای برخوردار است زمانی که برای پاسخگویی وزیران به سئوالات نمایندگان در قانون زمان تعیین شده، همین امر نشان از جایگاه و اهمیت نظارتی مجلس است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از سوالاتی که به کمیسیون ها تحویل داده شده از خردادماه هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است.
این نماینده مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سوالات نمایندگان باید وجهه ملی داشته باشد، یادآور شد: روز گذشته به برخی از کمیسیون ها مراجعه کردم و متاسفانه یکی از نمایندگان اظهار می کرد که تاکنون ۳ سوال از حدود ۲ ماه پیش به کمیسیون رسیده است اما رئیس کمیسیون اعلام کرده که بگذارید تعدا سئوالات بیشتر شود و بعد در صحن مطرح خواهیم کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه هیات رئیسه موظف به تذکر دادن به کمیسیون ها در این رابطه است، گفت: این مسائل نشان می دهد که گویی برخی از کمیسیون ها با وزارتخانه ها تعاملاتی دارند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اخطار نماینده مردم نهاوند، با بیان اینکه نباید این موضوع را مبهم مطرح کنید، افزود: در صورتی که شما در نامه ای و به صورت مکتوب این موضوع و نام آن کمیسیون را مطرح می کردید از سوی هیات رئیسه قابل پیگیری بود.
وی گفت: اما زمانی که شما این مسائله را در صحن بیان کردید فقط می توانیم به کمیسیون ها نصیحت کنیم که به سوالات رسیدگی و آنها را در اسرع وقت در صحن مطرح کنند.
انتهاي پیام/ب2
برچسب ها: سنایی ، وزرا ، مجلس ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار