كارشناس مسوول پسماند اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی گفت: به منظور ساماندهی و مهار معضلات جانبی ناشی از پسماندهای عفونی برای مراكز بیمارستانی و درمانی این استان ضرب العجل یك ماهه تعیین شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارک ، خیری افزود: پسماندهای عفونی به دلیل آلودگی های میكروبی متعدد در رده پسماندهای خطرآفرین تقسیم بندی می شوند و مدیریت بهینه و بی خطرسازی آنها از اولویت های مهم زیست محیطی است.

وی گفت : روزانه بین شش تا هشت تن پسماند عفونی و بیمارستانی در استان مركزی تولید می شود كه باید توسط مراكز تولید كننده بی خطر شده و با سیستم حمل مجزا به صورت اصولی دفع شود.

كارشناس مسوول پسماند اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی افزود : در حال حاضر در برخی از مراكز بیمارستانی استان سیستم بی خطر سازی پسماندهای عفونی به صورت مستمر فعال نیست و متاسفانه در برخی نقاط این زباله ها پس از حمل به محل دفن با پسماندهای عادی مخلوط می شود.

خیری گفت : تنها در اراك روزانه حدود سه تن پسماندهای عفونی تولید می شود و ساماندهی مطب ها و مراكز درمان خصوصی به عنوان یكی از دغدغه های جدی در كنار ساماندهی پسماندهای بیمارستانی محسوب می شود.

وی افزود : مصوبه آخرین كارگروه پسماند استان مركزی تعیین ضرب العجل یك ماهه برای مراكز تولید كننده پسماند عفونی استان است و در صورتی كه موارد بهداشتی و زیست محیطی در چرخه جمع آوری تا دفع پسماندهای عفونی تا آخر شهریورماه امسال در استان اصلاح نشود بر اساس مواد قانونی با خاطیان برخورد خواهد شد./س
برچسب ها: پسماند ، عفونی ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.