بهناز جعفري از جمله هنرمنداني است كه از ابتداي فعاليتش آهسته و پيوسته در پس كوچه‌هاي بازيگري به جلو رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران بهناز جعفري، بازيگر تئاتر سينما و تلويزيون در سال 1353 به دنيا آمد، اين بازيگر فارغ التحصيل رشته ادبيات نمايشي از دانشگاه آزاد است.



بهناز جعفري از جمله هنرمنداني است كه از ابتداي فعاليتش تاكنون در نقش‌هاي متفاوتي ظاهر شده و تقريباً مي‌توان گفت بدون جنجال و حاشيه به جلو نهفته است.

اين هنرمند هميشه تلاش كرده تا بتواند در حوزه سينما و تلويزيون فعاليت داشته باشد اما به هيچ عنوان تئاتر را رها نكند.


در سنوات گذشته بخصوص در سال هاي 89 و 90 اين بازيگر حضور پررنگ و فعالي در صحنه‌هاي تئاتر داشت.
او در جشنواره تئاتر فجر سال 89 و 90 از پركارتين هنرمندان حاضر بود و توانست توانايي‌هاي خود را به بهترين نحو بر صحنه تئاتر ارائه دهد و به نوعي تمامي تلاش خود را كه در اغلب اوقات اين چنين ديده شده به كار گيرد.


جنس بازي بهناز جعفري، به نوعي است كه مي‌توان گفت امضاي خودش را دارد و نحوه ارائه نقش‌هايش در ژانرهاي اجتماعي، خانوادگي، تاريخي و مانند اين مربوط به خودش است.
اولين فيلم او كه در نقش كوتاهي حاضر شد "روسري آبي" بود كه در  سال 1373 اكران شد.


او براي بازي كوتاهش در فيلم "خانه‌اي روي آب" به كارگرداني بهمن فرمان آرا، از جشنواره بيستم فيلم فجر جايزه بهترين بازيگر مكمل زن را گرفت.
از جمله فيلم‌هايي كه از بهناز جعفري ديده‌ايم مي‌توان به آثار "سينما سينماست" در سال 75، "عشق طاهر" در سال 78، "تخته سياه" در سال 78، "مسافر ري" در سال 79، "آب و آتش" در سال 79، "‌غوغا" در سال 81، "چند تار مو" در سال 82، "باغ‌هاي كندلوس" در سال 83، "زماني براي دوست داشتن" در سال 86، "حوالي اتوبان " در سال 87، "مادر پائيزي" و "تلفن همراه رئيس جمهور" در سال 90 اشاره كرد.

يكي از مجموعه‌هايي كه حضور اين بازيگر را در آن بسيار پررنگ و ماندگار ديديم، مجموعه تلويزيوني "خاك سرخ" به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا بود، اين مجموعه تلويزيوني در زماني كه روي آنتن رفت مخاطبان بسياري را به سمت خود كشاند و هنوز پس از گذشت سال‌ها، از پلان‌ها و سكانس‌هاي به يادماندني آن ياد مي‌شود.


ايفاي نقش در مجموعه تلويزيوني "مختار نامه"  نيز  از جمله آثار مطرحي است كه در كارنامه بهناز جعفري وجوددارد و از جمله نقش‌هايي است كه به خوبي از پس آن برآمد.
از جمله آثار نمايشي كه بهناز جعفري در آن‌ها ايفاي نقش كرده است مي‌توان به "آقاي اشميت كيه" به كارگرداني داود رشيدي ، "بهار و آدم برفي" به كارگرداني ناصح كامكاري و  "نورا" به كارگرداني "عليرضا كوشك جلالي اشاره كرد.


اين هنرمند در اين آثار نمايشي توانايي‌هاي قابلي از بازيگري‌اش را ارائه داد و در آن دوره هنرمند پركار تئاتر شناخته شد.
اين هنرمند هنوز هم اعتقاد دارد كه بايد در هر اثري چه تئاتر چه سينما  و چه تلويزيون نهايت تلاش را كرد تا بهترين و كاملترين چيزي كه بايد خلق شده و ارائه شود و آن چه از او مي‌بينيم گواهي بر اين ادعاست .


يكي ديگر از آثار نمايشي كه او در آن حضور داشت "مشروطه بانو" بود كه به كارگرداني حسين كياني زمستان 90 ميهمان سالن اصلي تئاتر شهر شد.
شيوا حميدخاني
برچسب ها: بهناز جعفری ، تولد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار