قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: اجلاس جنبش غيرمتعهدها مي‌تواند زمينه بروز نقش آفريني اين جنبش را در عرصه بين‌المللي به وجود آورده و اين جنبش مي‌تواند جايگزين سازمان ملل شود.


پرويز سروري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران جنبش غيرمتعهدها را مهمترين سازمان بعد از سازمان ملل دانست و اظهار كرد: با توجه به اعضاي كثير جنبش عدم تعهد اين جنبش از ظرفيت بين‌المللي خوبي برخوردار است؛ اما متاسفانه با تمام ظرفيتي كه به وجود آمده از كاركرد مثبتي برخوردار نبوده است.

قائم مقام جمعيت رهپويان تصريح كرد: جنبش عدم تعهد از بدو تاسيس تا به امروز به سمت حركات نمادي و تشريفاتي سوق داده شده و نتوانسته متناسب با اهداف موسسان عمل كند.

سروري با بيان اينکه اجلاس غيرمتعهدها مي‌تواند زمينه بروز نقش آفريني اين جنبش را در عرصه بين‌المللي به وجود آورده، اظهارداشت: اين جنبش مي‌تواند به لحاظ عملکرد جايگزين سازمان ملل شود.

وي با اشاره به برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران عنوان كرد: از ويژگي برگزاري  اين اجلاس اين است كه در سخت‌ترين شرايط و در پيچ تاريخي به وقوع مي‌پيوندد كه نظام بين‌المللي كمتر با آن مواجه شده است.

سروري با بيان اينكه جنبش غيرمتعهدها مي‌تواند نقشي فراتر از نقشي كه تا به حال داشته ايفا كند گفت: مديريت تهران بر اين اجلاس براي دستيابي به اهداف اين جنبش بسيار موثر است و انقلاب اسلامي نشان داده كه در همه مقاطع رياست هر مجمع بين‌المللي را كه به عهده داشته در آن موثر واقع شده و تغيير رويكرد و تحرك ايجاد كرده است.

وي با اذعان به اينكه اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهد در تهران تو دهني بزرگي به غرب و آمريكا است، اظهار داشت: با توجه به تهديد و فشار و غوغاسالاري غرب و آمريكا براي تضعيف اجلاس تهران و كمرنگ كردن حضور روساي كشورها در آن، يك بار ديگر طعم تلخ شكست را چشيدند و ديدند كه با تمام برنامه‌ريزي‌ها، نشست تهران در سطح بسيار قابل قبولي افتتاح مي‌شود.

قائم مقام جمعيت رهپويان در ادامه افزود: نشست جنبش عدم تعهد به تعبيري نمايانگر شكست آمريكا از در انزوا قرار دادن ايران طي 33 سال بوده و تلاش‌هاي آنان در اين جهت ابتر و ناكام است و لذا اين نشست پيروزي ايران و شکست آمريكايي‌ها در ايجاد تحريم و تهديدها، و پلي براي صعود است.

وي با بيان اينكه نفس برگزاري اين نشست در تهران پيام‌هاي بزرگي را براي آمريكا و غرب دارد، تصريح كرد: نشست تهران بازگوكننده آن است كه در زير سايه مقاومت مي‌شود معادلات غيرقانوني و مبتني بر قانون جنگل آمريكايي‌ها را شكست.

وي با تاكيد بر نقش ايران در اجلاس جنبش غيرمتعهدها عنوان كرد:‌ رياست تهران مي‌تواند آثار بسيار موثري را در به حركت درآوردن اين جنبش در مقابله با ابزاري شدن سازمان ملل به دست غربي‌ها به وجود آورد، و در مقابل اقدامات انحصاري آمريكا در سازمان ملل مقاومت كرده و شاخص‌هاي مستقلي را از سازمان ملل براي ملت‌ها و حضور آنها در عرصه بين‌الملل ايجاد كند.

وي با بيان اينكه  جنبش مي‌تواند به عنوان آلترناتيو موثري جايگزين سازمان ملل شود، تاكيد كرد: اجلاس جنبش غيرمتعهدهاي تهران مي‌تواند زمينه بروز نقش آفريني اين جنبش را در عرصه بين‌المللي به وجود آورد.

قائم مقام جمعيت رهپويان خاطرنشان كرد: اميدوارم كه نشست تهران، خروج جنبش از حركت‌هاي نمادين و تشريفاتي باشد و به يك عرصه موثر در جامعه بين‌المللي ورود يابد. 

انتهاي پيام/ر
 

برچسب ها: سروری ، جنبش ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار