Sony Xperia S در واقع نخستین محصول تحت برند «سونی» است كه دو ماهی است روانه بازارهای جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران در وهله نخست، صفحه نمایش ۳/۴ اینچی این مدل از فناوری اختصاصی سونی Bravia بهره می‌برد. در مورد دقت، روشنی، راحتی كار و نرمی صفحه نمایش لمسی خازنی، بدون هیچ حرفی برای گفتن، جای هیچ‌گونه انتقادی نیست.


قدرت چندلمسی این صفحه تا حد ۱۰ انگشتی است. یعنی در صورت پشتیبانی برنامه، تا تماس ده انگشت را هم می‌تواند به طور متمایز تشخیص دهد. در هنگام اجرای یك ویدئوی HD نیز می‌توان دقت تصویر تا حد ۱۲۸۰×۷۲۰ پیكسل و ppi۳۴۲ و ۱۶ میلیون رنگ صفحه نمایش را به عینه مشاهده كرد.

سونی در این مدل اثبات كرده هنوز هم صفحه نمایش‌های LCD در مقابل انواع OLED پیشرفته حرف برای گفتن دارند و كم نمی‌آورند.

دوربین
اگر بخواهیم منصف باشیم، باید اعتراف كنیم دوربین Sony Xperia S هم به مثابه صفحه نمایش آن چیزی فراتر از عالی است و هیچ چیز كم و كسر ندارد؛ همان چیزی كه به اصطلاح آن را «لبه فناوری» می‌گویند.
یک دوربین ۱۲ مگاپیكسلی در پشت و قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p HD هم حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. حتی دوربین ثانویه ۳/۱مگاپیكسلی جلوی دوربین هم توانایی ضبط ویدئویی ۷۲۰ p HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

خوشبختانه در این مدل سونی یك دكمه جانبی هم مخصوص راه‌اندازی دوربین كنار گوشی در نظر گرفته است. در مقام مقایسه، به جرات می‌توان دوربین Sony Xperia S را بالاتر از مدل‌های پیشگام و هم‌دوره‌اش چون Samsung Galaxy S۲ و iPhone ۹۴ دانست.

امكانات
در آینده‌ای نزدیك، روزی خواهد رسید كه اسمارت‌فون‌ها در عین حال كاركرد كارت اعتباری خرید و بلیت مسافرتی را نیز پیدا خواهند كرد. از همین رو، در این چند ماهه اخیر دیگر تعبیه سخت افزار NFC در اسمارت‌فون‌های تولیدی برندهای بزرگ، امری متداول شده است.

غیر از این، این مدل لمسی دارای شتاب‌سنج، قطب‌نما، فاصله سنج، ژیروسكوپ، وای‌فای، رادیوی FM، خروجی HDMI، سخت افزار حذف كننده نویز ( در صورت استفاده از میكروفون مخصوص)، امكان پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری از جمله MP۴ و WMV و A-GPS است. علاوه بر GPS مدل Sony Xperia S توانایی كار با سیستم مكان‌یابی روسی GLONASS را هم دارد.

در خصوص قیمت این مدل در بازارهای داخلی به علت تازگی عرضه آن نمی‌توان با اطمینان رقمی را اعلام كرد؛ اما قیمت جهانی Sony Xperia S از سوی سازندگان در اروپا ۴۳۰ یورو اعلام شده است.

برچسب ها: تلفن ، هوشمند ، گوشی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار