معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در طرح ملی حفظ قرآن و تربیت حافظان قرار است در طول چهار سال یک میلیون حافظ قرآن کریم تربیت شوند.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران در مورد تعداد جامعه القرآن کشور به عنوان یکی از مراکز موسسات تعلیم قرآن و مفاهیم آن بیان داشت: هم اکنون جامعه‌القران به موسسه‌ای بزرگ تبدیل شده که در سطح کشور 600 شعبه دارد.

وی با اشاره به چگونگی فعالیت این موسسات یادآور شد: در برخی از استان‌ها و شهرهای کشور زیرساخت‌های خوبی برای این شعبه‌ها وجود دارد و کارها با قدرت پیگیری می‌شود ولی برخی از شعبه‌ها نیز ضعیف بوده و به کندی کار می‌کنند.

شرفخانی افزود قرار است که هر ساله 250 هزار حافظ قرآن کریم داشته باشیم که در پایان چهار سال این تعداد به یک میلیون حافظ می‌رسد که این موضوع را تعهد کرده و در حضور نماینده ولی فقیه در مشهد و رهبر معظم انقلاب اسلامی متعهد شدیم که به طور میانگین هر ساله 250 هزار حافظ تربیت کرده و این رقم را تا پایان چهار سال به یک میلیون نفر برسانیم.

وی با اشاره به نظارت‌های مستمر بر طرح ملی تربیت حفاظ قرآن کریم عنوان کرد: براساس رصدهایی که در سایت سازمان مرکزی داریم تاکنون بیش از 100 هزار نفر از سراسر کشور در این طرح ملی با ثبت‌نام اعلام آمادگی کردند که این تعداد تنها افرادی هستند که بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام وارد سامانه شدند.

وی در مورد اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش راستی آزمایی ثبت‌نامی‌های طرح ملی حفاظ قرآن ابراز داشت: بعد از ثبت نام افراد در سامانه در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها کار رصد را آغاز کردیم تا چگونگی واقعی یا غیرواقعی بودن این نام‌نویسی‌ها سنجیده شود و حتی با دانش‌آموزان تماس گرفته و از چگونگی ثبت‌نام و آغاز کلاس‌ها سئوالاتی می‌کنیم.

شرفخانی با اشاره به اینکه طرح درس این طرح با ارائه کتاب درسنامه حفظ قرآن کریم مطرح شده است، گفت: این کار را در ابتدا از سازمان و استان‌ها آغاز کردیم که در سالن جلسات معاونت فرهنگی کامپیوترها با نظم خاصی چیده شدند تا اقدامات نظارت و ثبت‌نام انجام شود البته کار ارزیابی دانش‌آموزان حین طرح نیز انجام می‌شود./س

برچسب ها: طرح ملی ، حفظ ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.