با اتمام مسابقات المپیک 2012 به نظر می رسد دوران مربیگری مایک کرژيژفسکی در تیم ملی بسکتبال آمریکا هم به پایان رسیده باشد دو سرمربی بهترین گزینه برای جایگزینی وی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، دومین طلای پیاپی المپیک "مایک کرژیژفسکی" را به یکی از افسانه های بسکتبال دنیا تبدیل کرد با این وجود به نظر می رسد دوران مربیگری این مربی به روزهای آخر خود رسیده باشد و تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک 2016 رهبر دیگری را برروی نیمکت ببیند.

"داک ریورز" و "گرگ پوپویچ" مربیان "بوستون" و "سن آنتونیو" به عنوان بهترین گزینه های جایگزینی کرژیژفسکی معرفی می شوند.

بنابراین گزارش داک ریورز که هدایت تیم بوستون سلتيکز را در لیگ NBA برعهده داشته با توجه به توانایی کارکردن با ستاره های بزرگ یکی از بهترین گزینه های مربیگری تیم ملی بسکتبال آمریکا محسوب می شود.

"کوین گارنت"، "ری آلن"، "پل پیرس" ستارگانی هستند که هر مربی ای از پس مهار آنها بر نمی آید و اگر به این گروه بازیکنی مثل راجون راندو را نیز اضافه کنیم ترکیب خوبی برای خارج شدن کنترل تیم از دست یک مربی به وجود می آید با این وجود ریورز به خوبی تمام ستاره های تیم خود را مجبور به کار با یکدیگر و به دست آوردن روح تیمی کرد.

"بوستون سلتیکز" با هدایت این مربی در سال های گذشته به یک رقیب جدی برای تیم های بزرگ NBA تبدیل شده و قطعاً این تأثیر تا چند سال آینده نیز در تیم باقی می ماند اما گرگ پوپویچ دومین گزینه مطرح شده برای مربیگری تیم ملی آمریکا نیز به عنوان تنها شخصی معرفی می شود که حتی از ریورز نیز در ساختن یک تیم خوب، موفقتر عمل کرده است.

پوپویچ کار خود را با تیم اسپورز و حضور 2 ستاره با استعداد لیگ حرفه ای NBA یعنی "تیم دانکن" و "دیوید رابینسون" شروع کرده و به خوبی این 2 بازیکن را در خدمت تیم به کار گرفت.

تیم اسپورز حالا با سرعت بیشتر و حضور ستاره هایی مثل تونی پارکر، "جینوبیلی" بازی روانی ارائه می کند قدرت خط حمله و توانایی ایجاد تعادل در بازی ستارگانی مثل دانکن، جینو بیلی و پارکر، سن آنتونیو را در میان قدرت های NBA نگه داشته است با این شرایط باید دید مسئولان بسکتبال آمریکا کدام مربی را در قد و قواره های کرژیژوفسکی برای هدایت تیم ملی بسکتبال این کشور می بینند.

**لبرون جیمز: شاید در المپیک بعدی نباشم

سوال در مورد تورنمنت بعدی از بازیکنی که به تازگی یک تورنمنت را تمام کرده بسیار معمولی است اما با توجه به خستگی بازیکن چندان هم منطقی نیست لبرون جیمز یکی از بازیکنانی بود که با پایان المپیک 2012 عنوان بهترین بازیکن تورنمنت با این سوال روبرو شد و در پاسخ تأکید کرد: و احتمال اینکه در المپیک سال 2016 حضور نداشته باشم وجود دارد.

جیمز تا سال 2016، 31 ساله می شود و این چهارمین المپیک ستاره بسکتبال آمریکا و سومین رقابت وی برای طلا خواهد بود اما با خستگی سال ها بازی در سطح حرفه ای تمام این افتخارات هم برای جیمز وسوسه کننده به نظر نمی رسد با این وجود صحبت قطعی در مورد چهار سال بعد چندان عاقلانه به نظر نمی رسد و احتمالاً خستگی بعد از یک لیگ فشرده و مسابقات المپیک باعث مطرح شدن این بحث می شود./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار