مسئول بخش مراقبت های ویژه مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: اعضای بدن بیمار 35 ساله كه در اثر برق گرفتگی دچار مرگ مغزي شده بود، به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ زهرا غلامی افزود: با اعلام مرگ مغزي مرحوم علیرضا سیدیان مقدم فینی از سوي پزشكان، خانواده وي رضايت خود را جهت اهداء اعضاي بدن وی به بيماران نيازمند پيوند اعلام كردند و طي اقدامي کبد و دو کلیه اين فرد، اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه مرگ مغزی به معنای از دست دادن تمامی عملکردهای مغز است و در پی توقف کامل جریان خون به این عضو حساس بدن به وجود می‌آید، تصریح کرد: در مرگ مغزی، خون‌رسانی و همچنین اکسیژن‌رسانی به مغز متوقف می‌شود و این عضو از بدن کارکرد خود را از دست داده و دچار تخریب غیرقابل برگشت می‌شود هرچند پس از این عارضه اعضای دیگر بدن، ازجمله قلب، کبد و کلیه‌ها به وسیله دستگاه‌های کمکی می‌توانند به فعالیت حیاتی خود ادامه دهند، اما این روند زیاد به طول نمی‌انجامد و اگر بیمار از این دستگاه‌ها جدا شود، زندگی مصنوعی وی متوقف خواهد شد.

غلامی اظهار داشت: پس از وقوع مرگ مغزی در فرد، هیچ گونه احساس دردی وجود ندارد و بیمار قادر به صحبت کردن، دیدن و حتی پاسخ به تحریکات خارجی نیست.

وي اذعان داشت: داوطلبان اهداء عضو مي توانند با مراجعه وب سایت www.ehda.ir و یا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به تكميل فرم اهداء و دريافت كارت اقدام کنند./ح
برچسب ها: مرگ مغزی ، قلب ، اهداعضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار